Kjeksmestern Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Hensikten er å matche PS3 enda bedre enn før, til en billigere penge. Lenke til kommentar
Enduro Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Hensikten er å matche PS3 enda bedre enn før, til en billigere penge. 7969731[/snapback] Jeg tviler på at den jevne forbruker vil bry seg særlig om at 360 vil ha litt større harddisk og hdmi. Jeg tror han vil bry seg mye mer hvis han ser at 360 er dobbelt så billig som PS3. HVIS, derimot, hd-dvd spilleren også følger med og de kan få dette til å være en del billigere enn PS3, så er det litt mer logisk. Uansett, synes jeg dette er teit av MS å gjøre. De dreper da "illusjonen" om at de har en mye billigere maskin. Men vi får nå se, kommer vel mer informasjon snart. Lenke til kommentar
Darth MToffy Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Ola Nordmann vil gå inn i butikken å se denne 360'en koste sikkert 5000kr og se at PS3 er jo ikke særlig mye dyrere jo ? Hvor får du 5000kr fra? Ryktet som denne tråden opprinnelig handler om tilsier en pris på rundt 3500kr her til lands... Det er da enda ganske så mye rimeligere enn PS3. Ingenting som tilsier at det skal koste allverdens å hive inn HDMI og harddisker på 120gig koster heller ikke nok til å rettferdigjøre den prisen du nevner. 3500kr høres veldig realistisk ut for min del når man tenker på hva de faktisk gjør med boxen. Hvis ryktene stemmer da. Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 3500kr høres veldig realistisk ut for min del når man tenker på hva de faktisk gjør med boxen. Hvis ryktene stemmer da. 7970654[/snapback] Det synes jeg og, dagens "premium" koster 3000, HDMI inngang og større harddisk koster ikke 2000 heller... Lenke til kommentar
iStephano Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 (endret) Kremt sier bare 20GB hardisken til MS som koster 700-800 alene..... Hvor vil prisen være når dem slipper 120Gb for løssalg... Ikke ha for mye håp om den 3500kr prisen.. Endret 18. februar 2007 av BanAnus Lenke til kommentar
tidus2k4 Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 hvis $ * 10 regelen gjelder (som den pleier), så blir det 4800kr Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Kremt sier bare 20GB hardisken til MS som koster 700-800 alene..... Hvor vil prisen være når dem slipper 120Gb for løssalg... Ikke ha for mye håp om den 3500kr prisen.. 7970773[/snapback] 120gb vil koste 4500,- Bare å begynne å spare gutter! Lenke til kommentar
Enduro Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Ola Nordmann vil gå inn i butikken å se denne 360'en koste sikkert 5000kr og se at PS3 er jo ikke særlig mye dyrere jo ? Hvor får du 5000kr fra? Ryktet som denne tråden opprinnelig handler om tilsier en pris på rundt 3500kr her til lands... Det er da enda ganske så mye rimeligere enn PS3. Ingenting som tilsier at det skal koste allverdens å hive inn HDMI og harddisker på 120gig koster heller ikke nok til å rettferdigjøre den prisen du nevner. 3500kr høres veldig realistisk ut for min del når man tenker på hva de faktisk gjør med boxen. Hvis ryktene stemmer da. 7970654[/snapback] Poenget er at de legger til ting veldig få i det hele tatt bryr seg om. Jeg ville trodd prisfordelen de har over PS3 er langt viktigere. 3500-4000, uansett hva det skulle bli, vil se styggere ut for forbrukeren enn 2500-3000kr som den koster nå. Tror ikke han vil se på den og tenke, "oj, den har jo en større harddisk enn hva den hadde før". Det er verdt 1000kr ekstra. Tror det er langt større muligheter for at han vil si, "hmm, for bare litt mer kan jeg jo kjøpe en PS3 isteden". Jeg kan ihvertfall ikke skjønne annet at det må være i MS beste interesse og beholde så mye av pris fordelen de har så lenge som mulig. Ikke "gi" bort mer hardware for samme pris som dagens 360 koster. Putte inn en HDMI port er jo greit nok, det koster sikkert 5 kr. Større harddisk er det mye mer logisk å selge løst. Da får folk en større grunn til å kjøpe core maskinene også. Pluss at de som allerede har en 20GB og som trenger mer vil også kjøpe. For ikke glemme all forviklingen alle disse forskjellige SKU'ene lager. Core pg Premium 360 var ille nok, så kom attpåtil PS3 med 2 SKU'er også... Jeg tror det siste markedet trenger er enda mer forvirring. Jeg misunner ikke butikk ansatte som må forklare forskjellene dag ut og dag inn til kundene. Lenke til kommentar
Darth MToffy Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 hvis $ * 10 regelen gjelder (som den pleier), så blir det 4800kr 7970793[/snapback] Hvis vi holder oss til kilden som denne tråden handler om så er den regnemåten ikke riktig.. Dette ble diskutert tidligere i tråden, men tråden er så lang nå at jeg ikke orker finne tilbake til hvor. Det er snakk om $749 Australske dollar.. Og jeg har tidligere argumentert med at siden Australia faktisk pleier ligge _over_ eller likt med norge i priser på slikt så vil jeg tippe at prisen vil ligge på 3500kr på f.eks Elkjøp. Dette er basert på at jeg har bodd i Australia og hvis ikke denne nye maskinen er unntaket fra regelen så vil den koste noe slikt i norge.. Det blir helt feil å regne om til amerikanske dollar for så å bruke 10-gangeren. Kjøpesenter-kjeden(Myer) som det skrives om i artikkelen er heller ikke den billigste i Australia bare så det er nevnt også. Så hvis $749 er Myer-pris er det enda mer lovende med tanke på oss her til lands. Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Jeg tror det siste markedet trenger er enda mer forvirring. Jeg misunner ikke butikk ansatte som må forklare forskjellene dag ut og dag inn til kundene. 7970932[/snapback] Alltid like gøy å måtte forklare folk som ikke gidder å lese på eskene... Har mest lyst til å bare si at det står på eska og gå egentlig... Lenke til kommentar
Jon_ Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Kommer det ut en ny versjon, vil nok den eldre versjonen være tilgjengelig i lang tid ennå, så det blir bare en ekstra valgmulighet for kjøpere. Lenke til kommentar
Enduro Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Kommer det ut en ny versjon, vil nok den eldre versjonen være tilgjengelig i lang tid ennå, så det blir bare en ekstra valgmulighet for kjøpere. 7971126[/snapback] Akkurat det siste markedet trenger. Og jeg tror ikke butikkene blir særlig glade hvis de må holde 3 forskjellige 360 SKU'er for å si det sånn. Tror faktisk de fleste ikke vil godta det. Lenke til kommentar
Jon_ Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Er det en regel som sier at alle butikker må selge alle versjoner? Lenke til kommentar
Darth MToffy Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Er det en regel som sier at alle butikker må selge alle versjoner? 7971225[/snapback] Nei. Jeg vil tro de fleste større butikker vil selge ut det de har av premiums før de eventuellt handler inn den nye versjonen. Hvis ikke det mysterisk nok skulle bli en ekstrem etterspørsel etter den nye da.. Kan jo få den positive effekten av at gamle premium-pakker blir dumpet også, men tviler vel på det. Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Butikkene kan vel selge den versjonen de tror vil selge best? Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Jeg tviler på at Microsoft kommer til å trekke tilbake den "gamle" Premium til fordel for denne, spesielt ikke hvis det blir mer en 1000,- prisforskjell. Tror heller at de blir å ha tre forskjellige versjoner. Core, Premium eller Premium Black/Premium + eller et eller annet dumt. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Tror heller at de blir å ha tre forskjellige versjoner, -Core -Premium -Premium Black/Premium + eller et eller annet dumt. Xbox Crystal? Xbox 360 Premium Black? Ikke usannsynlig nei Lenke til kommentar
Darth MToffy Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Tror heller at de blir å ha tre forskjellige versjoner, -Core -Premium -Premium Black/Premium + eller et eller annet dumt. Xbox Crystal? Xbox 360 Premium Black? Ikke usannsynlig nei 7971788[/snapback] De gjorde jo noe av det samme med første xboxen.. Den har jo blitt utgitt i ett utall farger, gjennomsiktig etc i forbindelse med forskjellige spill-lanseringer. Jeg vil gjerne ha en svart en slik at den passer bedre sammen med resten av dingsene i stereobenken min. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Jeg tipper core forsvinner. Den gamle premiumen legger seg på prisen til core og den nye legger seg på prisen til nåværende premium. Lenke til kommentar
tidus2k4 Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 (endret) Det blir helt feil å regne om til amerikanske dollar for så å bruke 10-gangeren. Kjøpesenter-kjeden(Myer) som det skrives om i artikkelen er heller ikke den billigste i Australia bare så det er nevnt også. Så hvis $749 er Myer-pris er det enda mer lovende med tanke på oss her til lands. Det er ikke jeg som har regnet den om.. om du ser på kilden tilbake.. den amerikaske kilden så står det 480$. Her Endret 18. februar 2007 av tidus2k4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå