Kenneth686 Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 (endret) Jeg har en pc, som fryser seg hele tiden, jeg lurer på hva det kan være. Min pc er hjemme bygd. Cpu : 3.0 ghz Hoveddkort : Asus Grafikkort : Radeon 9600 Harddisk : 250 men ekstern på også 80 gib Pc'en har jeg også 4 vifter med de 2 som er fra føra, derfor jeg har de 2 ekstra viftene er for at den skal bli orntlig kjøla ned. Men jeg har ett problem at pc en min har begynt å fryse seg ganske mye. Når jeg starter programmer som krever mye eller spill ja som krever mye av pc. Det er noe som gjør at jeg kan slå av pc en 1-10 ganger om dagen. Jeg har en liten følse på at det er grafikkorte for det er oppi 30 - 67 grader. Når den er på 67 grader slår jeg av viftene. Men når jeg skal sitte på programmer som krever litt så går temperaturen opp til ca 45 grader. Å det er vel litt for varmt for ett grafikkort? Kan noen hjelpe meg med detta problemet? Mvh Kenneth686 Endret 7. februar 2007 av Kenneth686 Lenke til kommentar
Kenneth686 Skrevet 7. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2007 *bump* 14 tegn... Lenke til kommentar
Kenneth686 Skrevet 8. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2007 *bump* 14 tegn... psu? 7893936[/snapback] Psu? Lenke til kommentar
redkite Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 *bump* 14 tegn... psu? 7893936[/snapback] Psu? 7900993[/snapback] PSU=Power Supply Unit= Strømforsyninga Lenke til kommentar
IP Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 Du bør først sjekke om det er feil på minnebrikken(e). Bruk http://www.memtest86.com/ til feilsøk. Et grafikkort tåler fint en tem på 67 grader C. IP Lenke til kommentar
cfg Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 Har du sjekka om det er støv mellom kjøleribba og vifta til cpuen? Hvis det er støv mellom der burde du fjerne det, ettersom cpuen blir for varm Lenke til kommentar
Kenneth686 Skrevet 9. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2007 (endret) Jeg har støvsuga pc en mange ganger. Men jeg vet ikke helt hva som er feil, har støvsuga cpu vifta mange ganger. Men den fryser seg uansett. Takk for all hjelpen jeg har fått Endret 9. februar 2007 av Kenneth686 Lenke til kommentar
Zink Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Jeg har støvsuga pc en mange ganger. Men jeg vet ikke helt hva som er feil Er litt tynt med spesifikasjoner å se på systemet ditt. Dvs. hvilket asus-kort har du? Jeg spør fordi hovedkortet kan ha problemer fordi det mangler diverse oppdateringer, og uten eksakt modell er det vanskelig å følge opp problemet. Generelt vil jeg si at det virker som du kjører litt "magert" med bare 512mb ram - det kan fort skjære seg med generelt lite strøm /svak psu i tillegg til lite ram på tyngre oppgaver. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå