Gå til innhold

komentartråd til tre-kabinett(Laminated Wood)PAUSE

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

er ikke helt siker, men satser på

1. av/på knapp, den store røde impulsknappen.

2. så kjøpe slik lister og ha rundt, usiker på om jeg skal ha messing eller det andre (kommer ikke på navn)

3. mangler litt på toppen som jeg må få til.

også da er jeg ferdig :p

Lenke til kommentar
Det skal vel hjelpe mot fliser om du taper først, har jeg hørt. Iallflall veldig viktig i metallkabinetter ...

Goscinny ;)

8730490[/snapback]

Det å dekke hele kabinettet med markeringstape er bare tull, selv på metall. Grunnen til at man bruker tape, er at man kan markere på tapen, så man slipper på bruke rissenål. og for å beskytte met riper rundt hullet man skal borre.

EDIT: Det hjelper heller ingenting mot fliser med tape. Grunnen til at det fliser seg er fordi du sager for hard og fort, og materialet skyline bruker er heller ikke topp å sage i når det kommer til fliser.

Endret av Hellemyr
Lenke til kommentar
Det skal vel hjelpe mot fliser om du taper først, har jeg hørt. Iallflall veldig viktig i metallkabinetter ...

Goscinny ;)

8730490[/snapback]

Det å dekke hele kabinettet med markeringstape er bare tull, selv på metall. Grunnen til at man bruker tape, er at man kan markere på tapen, så man slipper på bruke rissenål. og for å beskytte met riper rundt hullet man skal borre.

EDIT: Det hjelper heller ingenting mot fliser med tape. Grunnen til at det fliser seg er fordi du sager for hard og fort, og materialet skyline bruker er heller ikke topp å sage i når det kommer til fliser.

8731550[/snapback]

Det hjelper med tape jo....

Lenke til kommentar
Det hjelper med tape jo....

8736953[/snapback]

Jasså, kan du forklare litt?

8740587[/snapback]

Når du sager blir ikke treverket "presset" ut under...Dårlig forklaring men jeje

Beklager for OT

8743202[/snapback]

Om man taper før man sager i en treplate så fliser det seg ikke når man skjærer. Da slipper man rufsete kanter. Hvertfall ikke lyke mye som uten tape. Man kan også løse dette med å ta en omgang med en kniv etter streket før man skjærer, men ikke like lett det egentlig. Men på metall så hjelper tapen bare for å få merket lettere opp.

Lenke til kommentar
Vanelig maskeringstape er ikke sterkt nok til å forhinde at det fliser seg, fliser det seg så betyr det at du presser hard hard på saga.

8744939[/snapback]

Kommer da helt an på hvilket tre det er det da.

Er rett som du sier at det fliser seg fortere om man presser for mye, men det kan flise seg selv om man er frosiktig. Har brukt tape jeg, funker fett det. Når jeg ikke bruker det så fliser det seg somregel litt. Men man kan vere heldig uten også da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...