relsafus Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 For første gang har jeg opplevd at feil på en PC, viste seg å stamme fra en Død Intel Pentium 4 CPU (3Ghz). Maskinen har virket i årevis, men så ville den bare ikke mer. Bootet 1 av ti ganger delvis, men så frøys alt.. I går nektet BIOS å styarte og det var kun en ting som var uprøvd. Bytte CPU. Dette er en basic PC, basert på Gigabyte HK og ingen OC. Det var rikelig med støv på kjøleren og muligens at det ble for høy temperatur for stakkaren, men har ikke alle CPUèr innebygget sikkerhets kretser som hindrer avbrenning ? Jeg byttet uansett CPU (fant en gammel maskin) og den så ut til å virke tilsynelatende bra. Men nå tviler jeg på om det virkelig var CPU skifte som var årsaken til at den nå virker (hadde byttet Powersupply, etc. uten resultat før dette).. Noen som tror det er mulig å drepe en CPU (f.eks. Intel P4) med tett kjøler /L Lenke til kommentar
relsafus Skrevet 7. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2007 For første gang har jeg opplevd at feil på en PC, viste seg å stamme fra en Død Intel Pentium 4 CPU (3Ghz). Maskinen har virket i årevis, men så ville den bare ikke mer. Bootet 1 av ti ganger delvis, men så frøys alt..I går nektet BIOS å styarte og det var kun en ting som var uprøvd. Bytte CPU. Dette er en basic PC, basert på Gigabyte HK og ingen OC. Det var rikelig med støv på kjøleren og muligens at det ble for høy temperatur for stakkaren, men har ikke alle CPUèr innebygget sikkerhets kretser som hindrer avbrenning ? Jeg byttet uansett CPU (fant en gammel maskin) og den så ut til å virke tilsynelatende bra. Men nå tviler jeg på om det virkelig var CPU skifte som var årsaken til at den nå virker (hadde byttet Powersupply, etc. uten resultat før dette).. Noen som tror det er mulig å drepe en CPU (f.eks. Intel P4) med tett kjøler /L 7892619[/snapback] Nobody, ever killed CPU`s ?? /L Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå