Gå til innhold

Problemer med 5.1 lydkort og høytalere

Anbefalte innlegg

Hei!

Har akkurat fått meg Logitech X-530 høytalere.

For en stund siden slutta det integrerte lydkortet å virke, så jeg kjøpte meg ett Terratec Aureon 5.1 PCI kort. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=304753

Med 2.1 høytalerne mine fungerte deg kjempebra, tenkte også at viss jeg kjøper meg 5.1 en gang så kommer det jo til å funke med dette lydkortet.

Med tanke på att det heter Aureon 5.1

Så når jeg kobla opp de nye så trodde jeg det bare var å plugge i ledningene å spille..Men neida, slik ble det ikke!

Nå får jeg bare lyd ut av de to Front høytalerne. Altså da 2.1..

Alt er kobla rett.

Sitat fra en test ifra Hardware.no:

Hvis man bare ønsker optiske tilkoblinger vil Terra-Tec Aureon 5.1-kortet holde i massevis. Men husk at de optiske utgangene bare fungerer for 2.1-lyd.

Noen kloke folk som vet hva jeg skal gjøre? Må jeg ha et nytt lydkort?

Mvh Jim.

post-96858-1170868622_thumb.jpg

post-96858-1170868631_thumb.jpg

post-96858-1170869023_thumb.jpg

Endret av Holten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OT: Vil ikke starte en helt ny topic for å spørre om dette, men MÅ man ha surround-lydkort i pc-en for å få surround, eller går det an med "vanlig" ? Har bare et "random" jeg fant på loftet for ei stund siden jeg, ikke noe surround. Men får ikke lyd i de bakre høyttalerne... Noen som vet om det er så enkelt at jeg må ha surround lydkort? (Ja, jeg har prøvt det du Luske_Ludvig skrev om oppfor.) Det du Ar`Kritz skriver skal prøves :)

Sorry for OT!

Edit: Noen som vet om en film elns som støtter 5.1 surround? Og evt. et DVD-avspillingsprogram som skal støtte sekskanals lyd?

På forhånd takk.

Endret av hmz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...