Holten Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 (endret) Hei! Har akkurat fått meg Logitech X-530 høytalere. For en stund siden slutta det integrerte lydkortet å virke, så jeg kjøpte meg ett Terratec Aureon 5.1 PCI kort. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=304753 Med 2.1 høytalerne mine fungerte deg kjempebra, tenkte også at viss jeg kjøper meg 5.1 en gang så kommer det jo til å funke med dette lydkortet. Med tanke på att det heter Aureon 5.1 Så når jeg kobla opp de nye så trodde jeg det bare var å plugge i ledningene å spille..Men neida, slik ble det ikke! Nå får jeg bare lyd ut av de to Front høytalerne. Altså da 2.1.. Alt er kobla rett. Sitat fra en test ifra Hardware.no: Hvis man bare ønsker optiske tilkoblinger vil Terra-Tec Aureon 5.1-kortet holde i massevis. Men husk at de optiske utgangene bare fungerer for 2.1-lyd. Noen kloke folk som vet hva jeg skal gjøre? Må jeg ha et nytt lydkort? Mvh Jim. Endret 7. februar 2007 av Holten Lenke til kommentar
Holten Skrevet 7. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2007 Ingen som vet? Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Ta en titt i bruksanvisningen til lydkortet ditt. Sjekk i kontrollpanel: Lenke til kommentar
Holten Skrevet 7. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2007 (endret) Takker! 1. Var ikke med bruksanvisning 2. Det er slik jeg har det! Men, mener du det skal gå? Endret 7. februar 2007 av Holten Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Var mer info om kortet på pcutstyr.no sine sider. Der står det at kortet skal ha 3xminijacks ut for surroundlyd. Da skal det vel gå? BTW, her er manualen. Den fant jeg på hjemmisen til TT. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Holten: Har du prøvd spill eller film som faktisk støtter 5.1-lyd? Husk DVD-avspillingsprogram som også skal støtte sekskanals lyd. Lenke til kommentar
hmz Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 (endret) OT: Vil ikke starte en helt ny topic for å spørre om dette, men MÅ man ha surround-lydkort i pc-en for å få surround, eller går det an med "vanlig" ? Har bare et "random" jeg fant på loftet for ei stund siden jeg, ikke noe surround. Men får ikke lyd i de bakre høyttalerne... Noen som vet om det er så enkelt at jeg må ha surround lydkort? (Ja, jeg har prøvt det du Luske_Ludvig skrev om oppfor.) Det du Ar`Kritz skriver skal prøves Sorry for OT! Edit: Noen som vet om en film elns som støtter 5.1 surround? Og evt. et DVD-avspillingsprogram som skal støtte sekskanals lyd? På forhånd takk. Endret 8. februar 2007 av hmz Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Du må nok ha surroundlydkort. Eller du kan kjøpe en Surroundhøytalersett med coaxinngang. Da skjer surroundprosesseringen utenfor pckabinettet. Lenke til kommentar
hmz Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Ok, takk Skal ikke bruke det lenger tror jeg, skal kanskje selges. Måtte bare vite om det var noe gale, eller om det var så enkelt at jeg bare manglet 5.1 kort. Takk Lenke til kommentar
Holten Skrevet 9. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2007 (endret) Hei alle sammen! Har ikke vært så aktiv her de siste dagene. Takker for alle svar iallefall Jeg har bestillt meg et Creative SB Audigy 7.1 kort Det vil jeg tro funker Er iallefall alle fargene der! http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=312201 Endret 9. februar 2007 av Holten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå