Bjorhus Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Etter lange eksponeringer tar det lang tid fra eksponeringen er slutt, til kameraet er klart til å brukes igjen. Dette er svært irriterende på eksponeringer som varer flere minutter, da opplever jeg at kameraet må "tenke" omlag like lenge som selve eksponeringen før det er klart igjen. Er det noen andre som har erfaring med dette? Eller kanskje jeg har feil med kamera.. Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Hvilket minnekort bruker du? Kan vel ha noen betydning... Lenke til kommentar
Bjorhus Skrevet 7. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2007 Hvilket minnekort bruker du? Kan vel ha noen betydning... 7892452[/snapback] SanDisk Extreme3, 2GB. Lenke til kommentar
birk88 Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Sjekk bruksanvisning. Mulig den tar et sammenligningsbilde for å fjerne hot pixels. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 (endret) Birk88 traff spikeren sånn mer eller mindre på hodet. Det er snakk om "dark frame subtraction", hvor bildebrikken tar et helt mørkt bilde med nøyaktig samme "eksponeringstid" for å kune fjerne faste støymønstre på bildebrikken. Endret 7. februar 2007 av Anew Lenke til kommentar
RoyM Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Kalles "Long Exposure Noice Reduction" i Nikons kamera, og kan slås av i menyen. Lenke til kommentar
Bjorhus Skrevet 7. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2007 Takker for hurtige svar. Jeg har lett litt i menyen, men finner ikke frem til det aktuelle valget. Jeg har heller ikke tilgang til bruksanvisningen. Noen som vet hva valget heter i menyen og hvor jeg finner det? Lenke til kommentar
Bjorhus Skrevet 7. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2007 Fannt det, problem solved Litt bittersøt følelse da, nå mistet jeg et godt argument til å bytte ut kamera Lenke til kommentar
Fulgu Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Det er jo sikkert en grunn til at funksjonen er der da på lange eksponeringer. Lenke til kommentar
riktig Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Jeg anbefaler på det sterkeste å la den funksjonen være på, så slipper du å bruke timer på å klone bort hete pixler etter de lengste eksponeringene. Den gjør en kjempejobb for meg, i det minste. Lenke til kommentar
Bjorhus Skrevet 8. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2007 Jeg anbefaler på det sterkeste å la den funksjonen være på, så slipper du å bruke timer på å klone bort hete pixler etter de lengste eksponeringene. Den gjør en kjempejobb for meg, i det minste. 7899311[/snapback] Er det slik på din da, at om du tar en eksponering på si 5 min, så tar det like lang tid før det e klart igjen? Irriterer vettet av meg når man knipser nordlyset, og har begrenset med tid til rådighet. Lenke til kommentar
riktig Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Det stemmer det. Ting tar tid, men det er genialt til å fjerne støy. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå