Gå til innhold

Noctua UH12F 2x120mm vifter


Rajcapone

Anbefalte innlegg

Poster noen bilder av den nye Noctua UH12F 2x120mm kjølern til E6600`n min. :)

 

JohndoeMAKT : Hva med å kjøre bildene gjennom en komprimering? 900kB pr bilde med en total på 14 MB er ganske uaktuellt å ha direkte i forumet. Spoilertags satt.

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
post-107975-1170866556_thumb.jpg

post-107975-1170866573_thumb.jpg

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
post-107975-1170866582_thumb.jpg

post-107975-1170866595_thumb.jpg

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
post-107975-1170866630_thumb.jpg

post-107975-1170866658_thumb.jpg

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
post-107975-1170866669_thumb.jpg

post-107975-1170866679_thumb.jpg

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
post-107975-1170866703_thumb.jpg

post-107975-1170866718_thumb.jpg

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
post-107975-1170866731_thumb.jpg

post-107975-1170866743_thumb.jpg

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
post-107975-1170866754_thumb.jpg

post-107975-1170866769_thumb.jpg

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
post-107975-1170866778_thumb.jpg

 

 

Har bare overklokket litt, men kan notere meg 67"C med 100% load. [email protected]. har ikke hatt tid tij mere klokking, men kan sikkert pøse på en god del til uten problemer.

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har du satt viftene til å "blåse" hver sin vei? eller ser jeg bare helt feil...

7894379[/snapback]

 

begge vifteme sto slik at di blåste inn mot kjøleribbene da bildene ble tatt, men jeg snudde den bakerste slik at det er en "push&pull" effekt.

Endret av Rajcapone
Lenke til kommentar
hvor mye klaring er det til kabinett-sida? mellomrommet mellom kabinett å vifte:  (kabinettvegg->)  l  (<-mellomrom->) I (<-vifte) ? å hvem kabinett ahr du? :roll:

7894436[/snapback]

 

eheheee... .IKKE MYE.. ca 2cm vil jeg tru..... var såpassa lite mellomrom, at jeg måtte flytte sidedeksel vifta på yttersiden av kabinettet! :!:

Fikk rett å slett ikke igjen døra med viften påmontert på innsiden!

 

Kabinettet er ett Xgear kabinett. (miditower) :ermm:

 

 

 

Hadde nok overdrevet litt med Vcore, så jeg har trygt stillet ned noen hakk.

mao lavere tempaturer.

Endret av Rajcapone
Lenke til kommentar

Først.. Fulgte det med et hovedkort til den kjølern? =P

 

Anyway. Om du tar og rydder litt i klysa med kabler som ligger forran vifta "Som og legge kablene imellom bakdøra og monterings ramma til harddisken. Ser også at du bare bruker IDE kabelen til CDromen så den kan du også kunne korte inn på en hel del med og legge bak der, bare noen små tips ;)" så kan du nok få skremt ned tempen et par grader til, også om du fjærner den "grillen" som sitter bak vifta du har i døra så blir luftflyten inn i kassa litt bedere da den slipper og prøve og klemme lufta igjennom de små hullene.

 

Annet en det så virker det som den vifta er meget bra. Muligens jeg skaffer meg en selv når jeg bytter til intel. :p

Lenke til kommentar
Først.. Fulgte det med et hovedkort til den kjølern? =P

 

Anyway. Om du tar og rydder litt i klysa med kabler som ligger forran vifta "Som og legge kablene imellom bakdøra og monterings ramma til harddisken. Ser også at du bare bruker IDE kabelen til CDromen så den kan du også kunne korte inn på en hel del med og legge bak der, bare noen små tips ;)" så kan du nok få skremt ned tempen et par grader til, også om du fjærner den "grillen" som sitter bak vifta du har i døra så blir luftflyten inn i kassa litt bedere da den slipper og prøve og klemme lufta igjennom de små hullene.

 

Annet en det så virker det som den vifta er meget bra. Muligens jeg skaffer meg en selv når jeg bytter til intel. :p

7896655[/snapback]

 

hahaaha :D - kjøpte en Noctua UH12F med noe greier på undersiden. tror det er et hovedkort anyone ? :p

 

Har lagt kablene på baksiden, + maskinen finner ikke primary ide, av en eller anne syk grunn etter denne oprasjonen, så jeg fjærna liksågreit ide DVD`n.

har en mindre SATA DVD som du kansje ser på bidet, som jeg bruker.

 

Uans takker for feedback å tipsa :)

Lenke til kommentar
Den vifta der er ikke anbefalt. Den har veldig dårlige mottrykksegenskaper.. Flytter mye luft hvis det ikke er noen hindringer, men på en kjøler så yter den ganske dårlig. Bruk de som utsugingsvifter (hvis du har overtrykk i kabinettet) og andre 120mm på kjøleren.

7896956[/snapback]

 

 

Notert :thumbup:

 

Men har du 2 andre 120mm kjølere som kan anbefales då ?

Endret av Rajcapone
Lenke til kommentar
haha LOL  har bestillt akkuratt samma HK å cpu + kjøler å kabiss:D

vet ikke helt hvordan det skal gå men :D

7904570[/snapback]

 

går bare godt, men du må nok flytte 80mm vifta i sidedekslet på yttersiden av kabinettet, eller få tak i noe ultra slim greier :p

Endret av Rajcapone
Lenke til kommentar
Papst er gode greier. Kjøp 32db-versjonen og still viftehastigheten ned med viftekontroller.

7904486[/snapback]

 

Har sett litt på papst. ser jo greit ut då.

Kan disse være noe?

 

 

Btw ... Etter endel overvåking av tempraturene i kabinettet, så ser ja at det rett å slett er for dårlig kjøling inn i kabinettet. Tempraturen bygger seg opp fra 35-40 til 50-55 etter en stund... må enten skaffe ett nytt kabinett, eller mekke til mye bedre lufting inn/ut... :hrm:

Endret av Rajcapone
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Sinnsyk gla jeg ikke gikk for Noctua, selv om tanken fristet.

 

Den er jo enorm! Min Zalman 9700 holder min CPU på 43-45 grader load

da den er klokket til 3.2 Ghz, men den ser fin ut :) En tanke brude vært å få det et

litt større karbinett :) Kandalf er ikke et dumt valg, jeg har et stående her jeg tenkte å selge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...