Gå til innhold

FPS lag spikes i WoW.

Anbefalte innlegg

I World of Warcraft, så har jeg opplevd i en periode at omtrent en gang i minuttet så droppe FPS ned fra omtrent 40-50 til ca 10-20. Dette varer i 10-20 sekunder før den går opp igjen. Jeg har prøvd alle mulige innstillinger i spillet og forskjellige VGA drivere, men problemet vedvarer fortsatt.

Nå i stad merket jeg dog at når jeg kjører spillet i vindu modus, så ser jeg at når fps'n dropper så blinker eller flickerer skjermen før det skjer og så igjen når fps'n går opp igjen. Så jeg antar at det er årsaken, ikke det at jeg aner hvorfor den gjør det eller hvordan å fikse det. Hjelp?!

Mitt system er 1GB kingston ram, Nvidia Geforce GO6600 128mb, Intel Pentium M 1,73GHZ og Windows XP SP2. Dette burde vel være nok for å kjøre spillet med 30+ fps. Hvertfall med instillingene jeg bruker, som er veldig lave.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

opplevde selv lignende problemer med mitt go6800 kort for kort tid siden.

Men jeg dreit bare i det og fortsatte og spille. En uke senere så var kortet mitt gåent :( Det hadde blitt overopphetet..

foreslår at du tar en titt inni pcen og fjerner støv. vil gjette på er det er STORE mengder med støv der inne, slik tilfellet for meg var.

så jeg vil gjette på at det er et varmeproblem, siden du har forsøkt forskjellige driver og slikt...

Lenke til kommentar

Skru av Vsync om du ikke har gjort det. Uansett er bærbare ikke det beste en kan spille på.

Men det kan jo kanskje være på tide å rydde litt? Fjern Norton Antivirus om du bruker det, og sjekk også om det er en del unyttig drit du kan fjerne fra oppstarten (Kjør: msconfig ). QuickTime, Office, Adobe Reader, GameSpy Arcade, WinZip, WinAmp Agent, Nero agent m.m. er drit du trygt kan fjerne fra oppstarten, programmene virker fint for det. Defragmenter wow-partisjonen (og c:\) en gang i uka.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...