Testkise Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Jeg har tre ram-slot'er på hovedkortet, og kortet støtter opp til 768 mb. Altså kan jeg ha opp til 256-brikker på kortet. Jeg hadde én brikke på 128 fra før, og satte i en 256-brikke igår. Samme type, SDRAM, 133. Jeg ser at bios'en teller opp riktig, men når XP skal starte, kommer det etter en stund opp en blå skjerm om at det er feil i en eller annen .sys-fil. Enten problemer med hardware eller software sies det... Hva er problemet? Jeg har prøvd å skifte plasseringer i slot'ene, men 128'en MÅ stå i den opprinnelige, ellers vil ikke maskinen starte i det hele tatt. Er 256-brikken kanskje ødelagt? Lenke til kommentar
Hurley Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Høres ut som om du har et problem med harddisken. En fil som er slettet, eller du har en skadet sektor. Telles minnet korrekt, så er det ikke det som er problemet iallefall...tror jeg. Funker det hvis du bruker 256'en alene da? [ Denne Melding var redigert av: Hurley på 2002-12-03 09:11 ] Lenke til kommentar
Testkise Skrevet 3. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2002 Problemet er nok ikke hd. Når jeg tar ut 256'en og bare bruker 128'en funker alt helt greit. Det gjør jeg jo nå... Har ikke prøvd med bare 256'en ennå... Lenke til kommentar
Hurley Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Tulling. Prøving og feiling er hva som må til. Får du blåskjerm bare med 256-brikken, så må det jo være den som er ødelagt. Kan være statisk elektrisitet osv. Lenke til kommentar
jornh71 Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Last ned Memtest-86 fra http://www.memtest86.com Og test RAMen din Lenke til kommentar
Testkise Skrevet 3. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2002 Fant ut av problemet. Compaq. Støtter ikke 32mb-chips på vanlig ram. Må derfor ha original Compaq-ram. Koster sikkert det dobbelte, uten at jeg har sjekket dette... Til helvette med opplegget... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå