Gå til innhold

BSOD ved XP installasjon på WD320 ekstern usb


pcp160

Anbefalte innlegg

Nå må jeg spørre her om noen har liknende erfaring, eller forslag til løsning.

Har altså en ny Western Digital My book 320GB usb disk, som jeg prøver å legge xp på.

 

Det viser seg og ikke være helt enkelt, og har nå prøvd mange ganger med samme resultat hver gang. Etter første restart i xp installasjonen (etter at alle filer er lastet inn på hd) kommer den grå "baren" nederst på skjermen, og akkurat idet XP logo'n kommer blir det svart og så blåskjerm (se bilde)

 

Har kjørt chkdsk og brukt disken litt uten at det virker til å være noe problem med den. Har også formatert og partisjonert på mange forskjellige vis uten at det har gjort noe til eller fra.

 

HK er DFI Lanparty NF4 sli Expert, og jeg har også prøvd å koble fra alle andre disker. Men alt ender altså med denne evindelige blåskjermen.

 

Virker nesten som et driverproblem, men har jo ikke noe drivere til denne disken. Har også testet ut noen forskjellige usb innstillinger i bios uten annet resultat :dontgetit:

 

Tips mottas med takk :)

post-56388-1170865182_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei da er det kanskje ikke mulig.

Hadde et ønske om å teste dette for å slippe å ha Ghost kjørende på maskinene. Har også litt problemer med boot fra Ghost cd, og har derfor pr idag en egen hd med Ghost som jeg starter fra ved gjenoppretting, og denne kunne jeg tenkt med og erstattet med eksterndisken.

 

Men det er ikke så veldig farlig, trodde bare det var mulig så lenge hk støttet boot fra usb... :)

Lenke til kommentar
Nei det går i usb >Jonas<, er ikke firewire på den disken. Er en WD Essential eidition 320.

Så vet ikke om det er usb i seg selv som skaper problemet, eller om det er  kontroller kortet, altså overgangen fra ide til usb...

7906991[/snapback]

Okaj. Jeg har Premium Editon -> med firewire. Og der må man koble til med USB første gangen pga av at driveren til firewire ikke innstalleres automatisk uten bruk av USB.. Så tenkte bare det at de kunne være grunnen..

Lenke til kommentar

Ok Jonas, det kan jo være greit å vite for fremtiden i alle fall, har ikke så mye erfaring med firewire.

 

Men Hårek, du som vet (nesten i alle fall) alt!

Tror du man kan bruke feks Iso Buster i steden for en registrert versjon av Win Iso?

Har absolutt 0 erfaring med verken MS CAB SDK, eller Win Iso, og er ikke sånn kjempeivrig etter å kjøpe Win Iso bare for dette må jeg innrømme.

Men har laget meg noen slipstream av XP/SP2 med Iso Buster (trial versjon) og slik jeg forstår det er det snakk om omtrent samme bruk - få ut innholdet på cd'n, redigere litt på det, og gjøre det brennbart for boot igjen etterpå... right?

 

Dette er som sagt ikke så fryktelig viktig dette prosjektet, men syns det er litt gøy å få til slike ting, så ser ikke bort fra at jeg prøver en helg jeg har litt tid :)

Lenke til kommentar

Ok, takker for svarene i alle fall.

Får se hva det blir til etterhvert. Siden det da tydeligvis er slik at usb resettes underveis regner jeg med at min lille plan B dermed også går i vasken.

 

Tenkte kanskje at hvis jeg fikk lagt inn XP på vanlig måte gjennom IDE (ta ut og inn disken av boksen sin) ville det gå bedre. Men slik jeg forstår tipset Hårek linker til, må man lure Windows til å la vær å resette usb under boot :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...