Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Utslett på deler av kroppen.. Hvorfor?

Gjest Gjest_Flekken_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Flekken_*

Hei!

Jeg sliter litt med utslett for tiden, og av uvisst grunn! Det eneste jeg har hatt av noe som kunne ligne fra før av, var penicillin-allergi, noe som resulterte i kraftig utslett over hele kroppen, ikludert ansikt.. Nå er ikke det jeg har fått nå så plagsomt som det jeg nettopp beskrev, da det ikke klør så veldig mye, men likevel...

Det begynte for ca en uke siden, da jeg la merke til 2-3 ting på halsen, det hverken klødde eller gjorde vondt på noen måte, sammen var det med en liten flekk på siden/magen. 2 dager etter hadde det spredt seg til det meste av overkroppen, bortsett fra armer og hodet, noe det har holdt seg nogen lunde greit med hittil også. Jeg har ventet å sett om det går over av seg selv, men begynner å bli irritert og lett plaget av dette, da det sitter i hodet på meg hele tiden.

Det er rødt, og er kraftigst i lysken og under armene, ellers er det på magen/ryggen og litt på nakke og overarmer. Det blir tørt og svir litt, og klør spesielt under armene (om det klør), og består av "heller"(?) og flekker med tørr og rød hud.

Noen som aner?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Flekken_*

Det skal egentlig ikke forrundre meg.. men synes det er rart jeg ikke har reagert på det tidligere.. jeg er snart 24 år, men det kan hende slikt kan oppstå når som helst! :(

Lenke til kommentar
Gjest Gjest_Flekken_*

Hmmm.. Skulle til å avblåse det der da jeg så de bildene med litt større flekker.. Men det kan jo stemme! Bare at hos meg er det ikke så rødt, så generelt liksom, da det er mest i lysken og under armene/armhulene. Men synes jo forsåvidt det ligner... :)

Hva skjedde med deg forresten? Noen kur, noen årsak? :)

Lenke til kommentar
Hmmm.. Skulle til å avblåse det der da jeg så de bildene med litt større flekker.. Men det kan jo stemme! Bare at hos meg er det ikke så rødt, så generelt liksom, da det er mest i lysken og under armene/armhulene. Men synes jo forsåvidt det ligner... :)

Hva skjedde med deg forresten? Noen kur, noen årsak? :)

7892434[/snapback]

Kanskje du har sånn allergi mot klær. Det hadde jeg før :)

Lenke til kommentar
Gjest Gjest_Flekken_*

Ja, hadde tenkt det.. ringte i dag, men dit jeg ringte var det 14 dagers ventetid.. :hrm:

Så jeg får finne noen andre å ringe til, så jeg får time om ikke så alt for lenge! :)

Lenke til kommentar
Gjest Gjest_nja_*

Møt opp på legekontoret, de sekretærene kan helt sikkert da avgjøre om det er nødvendig at du får komme til raskere. de sa noe av det samme til meg også, men når de så utslettene så fikk jeg komme på dagen.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest_Flekken_*

Takker for rådene.. :) Er kanskje litt roligere ang. hva det kan være nå, men litt irriterende er det helt klart! :ermm:

Men takk igjen, skal prøve meg på å møte opp på legekontoret.. :)

Lenke til kommentar
Gjest Gjest_nja_*

Jeg var også urolig, spesielt siden jeg fikk det på litt uvanlige steder (penis!), og at det spredde seg så fort. Men du vet jo ikke om det er dette du har så legen er beste alternativ! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...