Bleelekwwl Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Hi. Vi satser på at jeg poster i riktig kategori. I World of Warcraft, så har jeg opplevd i en periode at omtrent en gang i minuttet så droppe FPS ned fra omtrent 40-50 til ca 10-20. Dette varer i 10-20 sekunder før den går opp igjen. Jeg har prøvd alle mulige innstillinger i spillet og forskjellige VGA drivere, men problemet vedvarer fortsatt. Nå i stad merket jeg dog at når jeg kjører spillet i vindu modus, så ser jeg at når fps'n dropper så blinker eller flickerer skjermen før det skjer og så igjen når fps'n går opp igjen. Så jeg antar at det er årsaken, ikke det at jeg aner hvorfor den gjør det eller hvordan å fikse det. Hjelp?! Mitt system er 1GB kingston ram, Nvidia Geforce GO6600 128mb, Intel Pentium M 1,73GHZ og Windows XP SP2. Dette burde vel være nok for å kjøre spillet med 30+ fps. Hvertfall med instillingene jeg bruker, som er veldig lave. Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Hi. Vi satser på at jeg poster i riktig kategori. I World of Warcraft, så har jeg opplevd i en periode at omtrent en gang i minuttet så droppe FPS ned fra omtrent 40-50 til ca 10-20. Dette varer i 10-20 sekunder før den går opp igjen. Jeg har prøvd alle mulige innstillinger i spillet og forskjellige VGA drivere, men problemet vedvarer fortsatt. Nå i stad merket jeg dog at når jeg kjører spillet i vindu modus, så ser jeg at når fps'n dropper så blinker eller flickerer skjermen før det skjer og så igjen når fps'n går opp igjen. Så jeg antar at det er årsaken, ikke det at jeg aner hvorfor den gjør det eller hvordan å fikse det. Hjelp?! Mitt system er 1GB kingston ram, Nvidia Geforce GO6600 128mb, Intel Pentium M 1,73GHZ og Windows XP SP2. Dette burde vel være nok for å kjøre spillet med 30+ fps. Hvertfall med instillingene jeg bruker, som er veldig lave. 7892042[/snapback] Vet ikke om det er riktig, men kan ha med at det er en laptop(skjermkortet). Vet at mange spill kan ha litt problemer eller rett og slett ikke fungere i det hele tatt på "mobile-skjermkort". (Geforce GO, Radeon Mobile osv... Lenke til kommentar
CoffeeBoy Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Tja, jeg har 1024 mb Corsair value select 3200 og geforce 6800 pluss en amd 3000+ og jeg har når jeg løper alene i skogen en 50-60 fps. Men i raids er det aldri over 20, og jeg har alt på minimum. Synes også det er litt rart. Men til ditt sprs. Jeg vet i hvertfall at min framerate synker latterlig mye i ca 10 sec flere ganger daglig. Og det er fordi Nod32 virus programmet mitt driver å kuker med oppdateringer i tid og utide, og det virker som om den tar 100% av cpu'en når den holder på. Har satt at den bare skal gjøre det klokken 18.00 hver dag, men den vi ikke. kanskje har du noe bakgrundsprosess som kicker in på denne måten. Er enest jeg kan tenke meg. Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Har noe lignende specc ... samme problem på en måte, så er ikke helt ukjent slik du beskriver det nei... problem og problem fru blom, men har merka meg at wow har blitt mer krevende på grafikk, samt så tror jeg at grafikkrutinen i motoren er noe slapp ja. BC har jo en 20% mer polygon-count slik jeg forstod det. Men nå trekker jo disse "fancy" *gjesp* effektene mye da. Tror ikke det er mye å gjøre med det. Kjøp større maskin er vel det eneste. Ellers google etter blackviper for tweak tips (sia eksisterer ikke lenger, men finnes på sånne way-back sider). Lenke til kommentar
Perdition Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 WoW krever mer ram enn grafikkkort. (Husk! Alt er relativt.) Lenke til kommentar
Caze Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 WoW krever mer ram enn grafikkkort. (Husk! Alt er relativt.) 7903209[/snapback] HELT motsatt av hva jeg har opplevd. Hadde en maskin med 2GB RAM og et gammelt Geforce 4-kort. Da jeg byttet til et 6600GT, var det natt og dag i forskjell. Kunne skru opp oppløsningen, og makse ut flere detalj-innstillinger. Så tok jeg ut 1GB RAM (som jeg trengte til en annen maskin) - uten noen påvirkning i WoW i det hele tatt. Lenke til kommentar
Bleelekwwl Skrevet 9. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2007 Det var et varmeproblem som jeg ordnet ved å underklokke kortet. hurra!... Lenke til kommentar
Perdition Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 Alt er relativt, sa jeg. Jeg har sett en artikkel om dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå