Dux ducis Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 "Storm i vannglass" Om de er mistenksomme, åpner de pakken og titter inn. Det vil ikke få noen konsekvenser for verdien på boken din. 7897879[/snapback] Vel, dere skjønner det at verdien synker når en gammel sjelden bok i original plast blir skjært opp? ps: boken har et smussomslag som ser ut som en safe.. 7897933[/snapback] En gammel bok i original plast? Hvor gammel kan den være hvis orginalinnpakningen er av plast? Lenke til kommentar
9374j Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Jeg skal kanskje kjøpe en gitar privat fra en bekjent i USA. Totalpris blir 3200 kr. Blir det i tillegg 25% mva?? Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Uansett tror jeg ikke du trenger å uroe deg. De har ikke kapasitet til å åpne mer enn maks 2% av alle pakkene som kommer gjennom, så regner med de lar din gå rimelig greit. 7899747[/snapback] 2%? Jeg vil påstå at 90% av mine pakker blir åpnet, men så er det kanskje fordi jeg bestiller ting som knapt nok finnes i europa :!: Men jeg har aldri opplevd de har kuttet embalasjen (forseglet) til selve produktet. I de fleste tilfeller åpner de nok bare for å se etter en faktura hvis de ikke tror på det som er skrevet på toll-lappen. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Jeg skal kanskje kjøpe en gitar privat fra en bekjent i USA. Totalpris blir 3200 kr. Blir det i tillegg 25% mva?? 8254325[/snapback] Selvfølgelig gjør det det. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Opplevde nettop at posten sendte meg fortollingskrav på en Gave som min far hadde sendt meg fra utlandet, rekomandert. Veldig morsomt da jeg ikke har peiling på hva denne gaven inneholder så jeg får et fortollingskrav på 199kr. Den er sendt fra avsender med samme etternavn som jeg og de spør meg om å gi dem faktura på hva jeg har bestilt, kan ikke si at de er veldig oppegående, har i alle fall bestridt kravet og håper på snarlig svar fra dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå