Gå til innhold

Lydproblem i Vista

Anbefalte innlegg

Hei begynner å si litt om maskinvaren

Abit IS-7

P4 2.8 @ 3.2

1024 dual ddr pc3200

200 gb maxtor IDE ATA133 på Vista + 250 gb film/xp

AC97 integrert lydkort i bruk.

Radeon 9600 silent.

Det som er problemet er det at når jeg spiller av lyd og video i winamp/vlc så hender det filmen/mp3'en gjør et 1 sek opphold (mer eller mindre). når jeg spiller av video i winamp (aero skrudd av) så spiller den videoen helt perfekt, uten lagg, men en sjelden gang så hakker den( i et sek). Windows media player har blitt bedre, men suger etter min mening og i den er det også hakking i lyden. og jeg klarer meg ikke uten winamp til musikk videoer/mp3.

Jeg har prøvd å slå av defragmentering/indexering o.l. som kan ta ressurser fra disken. har lagt til ekstra virtuelt minne på en annen disk enn vista. har også sjekka den optiske kabelen min utallige ganger. og fjerna divx, lagt inn vista codec pack + mp3 drivere.

Håper noen der ute vet om en løsning, for det er jo ikke normalt at pcen skal lagge på en mp3 fil ved normal jobbing i IE7 og ved kun winamp som kjører:S

har også sjekka hvordan det ligger ann med minne/CPU/hdd når dette skjer og de kjører som normalt uten noen voldsom aktivitet.

Til informasjon fikk jeg 3.4 i windows opplevelses index. og pcen lagger ikke på noen andre måter i det hele tatt annet enn ved film og mp3. har prøvd alt med og uten aero aktivert.

Mvh Thor Haakon

#Topic endret av moderator grunnet brudd på tre-ords-regelen#

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja. har lasta ned nye drivere og sånn. Fant ut av problemet. sjekka den optiske kabelen, satte den skikkelig på plass. men heldigvis begynte den å hakke som faen, så fjerna jeg den 1.5 m som er koblet i skjøt med 3 m, med bare 3 m'eren var alt i orden.

Kjøpte en 1.5 m optisk kabel og optisk forgreiner på biltema for å skjøte på 3 metern ved ommøblering, liker egentlig ikke biltema men tenkte at de må klare å lage en kabel som klare å sende lys.

TYDELIGVIS ikke!: hehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...