Gå til innhold

Leveringstid hos de forskjellige webshopene

Anbefalte innlegg

Jeg bestilte varer hos microplex (kabinett), Psdata (en hel haug med ting/resten) og Amentio (skjermkort, cpu og kabel) igår ved 22:00 tiden. Alle 3 hadde delene på lager (grunnen til at jeg ikke bestilte fra kun PSdata).

Brukte kredittkort til å betale Psdata, alt gikk i orden, og de sendte varene idag morges, PSdata er fantastisk gode på det de gjør!

Betaler oppkrav hos microplex, også de har nå sendt kabinettet, så den er på vei den også.

Amentio derimot, som ikke lar en betale oppkrav, men heller vil ha forhåndsbetaling (noe de fikk allerede igår), har verken sendt varene eller svart på min forespørsel om jeg kan motta varene som servicepakke ennå.

Dette er selvsagt ikke en klage, da jeg kan godt vente i par-3 dager, men jeg skal holde dere oppdatert på leveringstidene til disse tre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, mottok Kabinettet fra Microplex og alle varene fra PSdata idag morges uten problemer. Fra Amentio så mottok jeg kun DVI kabelen (fra postmannen i døra). Hverken CPU og Skjermkort nådde frem.

Sjekker jeg ordre status hos Amentio, så står det at tingene har blitt sendt, og de har alle tre et og samme kolli nummer, derfor er det underlig at jeg kun mottok kabelen. Får selvsagt ikke sjekket opp dette med Amentio før på Mandag. Ergerlig.

PS, så det klart og tydelig på alle eskene at Posten hadde vært like varsomme som alltid og slengt de rundt omkring uten å ta hensyn til hva som var i dem. Forhåpentligvis så er de godt pakket og alt fungerer som det skal.

Lenke til kommentar

Amentio har ikke lager, deres produkter sendes direkte ut fra grossist. F.eks: bestiller du tre komponenter hos Amentio, kan de bli sendt fra Norek, Ingram Micro og Scribona. Produktene blir ikke nødvendigvis sendt samtidig og ihvertfall ikke sammen i dette eksempelet.

Amentio svarer ikke på epost desverre.

Lenke til kommentar

Det virker som det er slik du sier. Regner med at skjermkortet og Cpuen kommer i hver sin pakke etterhvert. Men det som er irriterende er at de fikk registrert betalingen Torsdag morgen, dermed burde de vel kunne ha fått sendt ut disse to tingene ved Fredag ettermiddag.

Om Posten så bruker langt tid til å bringe de til meg, er jo ikke deres problem. Deres hovedmål bør være å få produktene ut, så kjapt de har mottatt betalingen. Det skal vel ikke ta et par dager å få sendt beskjed til grossistene at nå er det bare å sende varen ut..

Ergerlig at jeg har fått alle de andre delene utenom disse to, og må dermed vente på å bygge pcen over helga. Får ikke særlig tid til å drive med noe annet enn jobb neste uke heller, så blir stressende å holde på med en ny pc, samtidig som jeg skal fly ut på diverse oppdrag på kveldstid. Eneste grunnen til at jeg valgte Amentio var fordi de hadde produktene "på lager". Og jeg regnet med at jeg da ville få dem innen uka.

Ja de svarer nok ikke på mail ser det ut som. Neste gang så holder jeg meg til de få velrennomerte butikkene som komplett, PSdata osv. Man får i det minste svar fra dem.

Endret av dracula
Lenke til kommentar

Når du bestiller hos Amentio, eller noen med samme systemet, så går orden ut til alle leverandørene, som sender hver for seg. I verste fall får man én pakke for hver ting.

Personlig synes jeg det er ganske kronglete. Jeg følger med på pakkesporing, så jeg kan hente pakken før henteseddelen er kommet. Det nytter ikke med Webmercs-systemet, slik at jeg nok vil prioritere å legge inn større bestillinger hos sjapper som sender alt samlet (Komplett, PSData, Netshop m.fl.). Skal man bare ha én ting har det ikke noe særlig å si.

Forresten er det også kronglete å ikke kunne velge vekk Hjem-på-døren. Jeg vil hente pakken på postkontoret, ikke vente på at en somlete nisse skal komme hjem til meg på kvelden, og kanskje i verste fall ikke før dagen etter pga forsinkelser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...