fAight Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 (endret) Hei! Ved sist bilkjøp, leverte jeg inn min gamle bil som innbytte. Dette var nå i februar. Lurer derfor på hvem som har ansvaret for veiavgiften som kommer nå i mars. Burde kanskje avtalt dette da jeg gjorde innbyttet, men glemte det helt bort. mvh fAight EDIT: Fant en lignende tråd + leste litt på www.toll.n. Så jeg kan lukte hva svaret er Uansett, burde kanskje delt veiavgiften i flere terminer. Så slipper man å betale for hele året, selv om ikke har bilen i hele året. Endret 7. februar 2007 av fAight Lenke til kommentar
tunam85 Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Den som står som eier 1.januar,får regningen. Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Den som står som eier 1.januar,får regningen. 7891906[/snapback] Riktig, det er derfor dem fleste bilforhandlere går bananas i romjulsuka for å sørge for at alt av bil dem har inne er avskilta. Lenke til kommentar
kennyo Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Byttet akkurat inn min bil hos forhandler, og vi gjorde det veldig greit: Siden jeg står som eier av bilen som ble byttet inn 1/1, betaler jeg årsavgiften for denne. Den jeg byttet til betaler forhandler for. Trodde dette var vanlig, jeg? Mulig at ikke alle brukte selges inkludert årsavgift, men det gjorde i alle fall det her. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 Eier per 1.1. er hovedansvarlig. Selges bilen innen 20.3, blir ny eier solidarisk ansvarlig. Det anbefales at ansvarsforholdet for dette avklares i en kjøpskontrakt, slik at det ikke oppstår 'jeg trodde han andre betalte', eller 'det får han andre betale'-situasjoner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå