cookiefi Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Hei, jeg skulle gjerne hatt litt hjelp til og lage en kode som lette etter blåtann enheter og viste de til meg i commando vinduet. Har forstått at jeg må bruke sockets i c++ og der er jeg ikke så stødig, har vært i MSDN: http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/ms740148.aspx http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/ms887909.aspx Og funnet litt av hvert, men er usikker på hvordan jeg skal bruke dette... Hvis noen kunne forklart meg dette hadde jeg blitt utrolig glad. Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Jeg ville nok ikke valgt winsock til å finne utstyr, men til å sende og mota data. Windows har et eget API for BT som holder til å finnen utstyr og informasjon om utstyret. windows BT api Bluetooth Functions Disse burde du ser nøye på BluetoothFindFirstRadio, BluetoothFindNextRadio, BluetoothFindRadioClose BLUETOOTH_DEVICE_INFO koden under et ikke tester og ikke engang testet for syntaks feil (mangler headeren), men det burde gi det et veldig godt utgangspunk. alt du trenger burde være der, men du må bare skjekke for småfeil og lignende kode Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor header #pragma once #include "windows.h" #include "BluetoothAPIs.h" #include <list> class CBT_Finder { public: CBT_Finder(void); ~CBT_Finder(void); void QueryDevices(); std::list <HANDLE*> Radios; }; source #include "BT_Finder.h" CBT_Finder::CBT_Finder(void) { } CBT_Finder::~CBT_Finder(void) { } void CBT_Finder::QueryDevices() { BLUETOOTH_FIND_RADIO_PARAMS RadioParam; RadioParam.dwSize = sizeof(BLUETOOTH_FIND_RADIO_PARAMS); BLUETOOTH_FIND_RADIO_PARAMS* FindParam; HANDLE* hRadio; returnParam = BluetoothFindFirstRadio(&RadioParam, hRadio); BOOL MoreDevices; do { Radios.push_back(hRadio); MoreDevices = BluetoothFindNextRadio(returnParam,hRadio); returnParam }while (MoreDevices == TRUE); BluetoothFindRadioClose(FindParam); for(std::list <HANDLE*>::iterator i = Radios.begin(); i != Radios.end(); i++ ) { BLUETOOTH_DEVICE_INFO RadioData; BluetoothGetDeviceInfo(*i,&RadioData); printf("%s",RadioData->szName); } } lykke til Lenke til kommentar
cookiefi Skrevet 8. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2007 TUSEN HJERTLIG TAKK Skal se på et og sette meg inn i det. Etter det som jeg har sett burde det ikke være så vanskelig. Igjen takk Lenke til kommentar
cookiefi Skrevet 8. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2007 (endret) **********ikke noe her*********** Endret 9. februar 2007 av cookiefi Lenke til kommentar
cookiefi Skrevet 9. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2007 Bare gløm den suste posten fant det hadde glømt en include fil, men jeg sliter fortsatt med og klare og finne min enhet og søke etter andre. Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 mulig koden ikke fungere, du kan prøve å se på de returnerte verdien og se om noen av funksjonene ikke blir kjørt helt feilfritt Lenke til kommentar
cookiefi Skrevet 14. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2007 Koden din funket ikke noe særlig så jeg har brukt den som en oversikt hvordan jeg kan gjøre det og slikt. Det kom en del feilmelinger som feil plasseringer og slikt men det ble fikset. Ellers så har jeg prøvd og programere det med socket noe som ikke er så lett. Men koden du la opp har hjulpet en del og tusen takk for det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå