reor Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Heisan! Pcen er stjålet . Saken er anmeldt. Hva bør jeg gjøre videre? Etter memorering har jeg svært mye personlig som enten har blitt lagret på PCen eller skrevet der og siden fjernet. Banken har blitt kontaktet for nye kontonummer/pinkoder. Ellers har jo vedkomende som tok PC'en alle mine brukernavn og ID med linker. Både sertifikater og pass er skannet inn. Hva bør man egentlig gjøre i en sak som dette uten å være helt paranoid? Taknemmelig for svar. Lenke til kommentar
Iudex Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 (endret) Om du har anmeldt forholdet vet jeg i grunn ikke om det er stort mer å gjøre. I denne omgang. Endret 7. februar 2007 av Iudex Lenke til kommentar
Wlffrsether Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 - Gå igjennom det du husker av login/passord på ymse sider og servere, og skift alle disse. Husk også å gjøre dette på e-post-kontoer du har, siden vedkommende kan være smart nok til å bruke "glemt passord"-funksjonen man finner rundt omkring. Dette er vel strengt tatt det eneste du nå har kontroll over. Det kan være et tips å anmelde det som ID-tyveri siden du hadde ymse legitimasjon scannet inn. Jeg vet iallefall at vi i bank får meldinger om en del ID-tyveri slik at vi er forberedt på evt. forsøk på svindel. Lenke til kommentar
reor Skrevet 8. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2007 Jeg takker for svarene. Banken er varslet og jeg har også endret noen mailkontoer og annen id. Til eksempel mobiltelefonoperatøren. Det som er litt av problemet er at på grunn av utenlandsopphold har jeg skannet inn viktige dokumenter inklusivt pass og lagret dette på extern server. Selv om jeg har fjernet dokumentasjonen fra PCen er den likevell lett å få tak i ved recovery. Et ID tyveri anmeldelse tror jeg at jeg ikke har hørt om tidligere. Jeg aner derfor ikke hvordan politiet forholder seg til slike saker. Det er fint å høre at bank blir varslet om ID tyveri. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå