jungl Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 (endret) Tok dette i går. Hva synes dere? Hadde kanskje vært en ide å ta bilde enda lengre nede for å skape en effekt at isen kommer mot deg? Full size. Camera: Olympus E-500 Exposure: 0.017 sec (1/60) Aperture: f/4.5 Focal Length: 18 mm ISO Speed: 100 Endret 7. februar 2007 av jungl Lenke til kommentar
EspenFe Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Tok dette i går. Hva synes dere? Hadde kanskje vært en ide å ta bilde enda lengre nede for å skape en effekt at isen kommer mot deg? Full size. Camera: Olympus E-500 Exposure: 0.017 sec (1/60) Aperture: f/4.5 Focal Length: 18 mm ISO Speed: 100 7891217[/snapback] jeg synes det var veldig bra, men et uskarpt bilde i bakgrunn. Fine farger og motiv ! Lenke til kommentar
jungl Skrevet 7. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2007 jeg synes det var veldig bra, men et uskarpt bilde i bakgrunn. Fine farger og motiv ! 7891225[/snapback] Takk for kritikk Hvordan hadde jeg fått bakgrunnen skarpere? Annen blenderinnstilling? Lenke til kommentar
engekri Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 i den grad optikken din tilater det, kan du bruke mindre f-nummer. Ser du har brukt 4,5. Du vil få mer uskarp bakgrunn med feks. 2,8 eller mindre. Det kan også hjelpe å gå lenger fra, og bruke større brennvidde. Større brennvidde = flere mm på objektivet. anbefaler også fotokompendiet om du vil lære mer på egenhånd : https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=490679 Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 (endret) Du vil få mer uskarp bakgrunn med feks. 2,8 eller mindre. Det kan også hjelpe å gå lenger fra, og bruke større brennvidde. Større brennvidde = flere mm på objektivet. anbefaler også fotokompendiet om du vil lære mer på egenhånd : https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=490679 7891585[/snapback] Det er forsåvidt greit, men det er det omvendte av hva jungl spør om. Han vil ha mer skarphet og da må han bruke *mindre* blender. f/11 kunne blitt ok, men det er nesten 3 trinn ned fra f/4.5. Dvs da måtte ISO opp til 800 eller lukkertiden ned til 1/8s, dvs stativet burde frem. Om bildet synest jeg du har tatt med for mye. Nederste venstre fjerdedel av bildet har endel interessante former/farger. Ville konsentrert meg om de detaljene. Endret 7. februar 2007 av ragamuffin Lenke til kommentar
anietsoj Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Synes ikke det gjorde noe at bakgrunnen var uklar, for det er ikke det det skal være fokus på. Flott bilde Lenke til kommentar
engekri Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 (endret) Lurer på om jeg leste litt fort tidligere idag, men om du motsetter svaret, stemmer det sånn ca skaulle jeg tro. Anbefaler fremdeles kompendiet Endret 7. februar 2007 av engekri Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå