Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny maskin, fryser 2-3 ganger for dag.

Anbefalte innlegg

Heisan

Har akkurat kjøpt ny maskin, men det fryser/henger seg opp 2-3 ganger for dag (iløpet av 12 timer ca) Ingen indikasjon på noe, ikke blåskjerm ingenting, bare fullstendig stopp, hvis det er lyd på høytalerne står den bare å looper.

Det har skjedd uten at jeg har brukt maskina, det har skjedd i spill, det har skjedd under brenning osv.

Intel Core 2 Duo E6400 m/ZALMAN vifte

InWin kabinett medfølgende 460W PSU.

2GB Crossair minne

Sapphire Radeon X1900GT Skjermkort. (Klokka ram'en en periode, men oppfører seg likt selv om det ikke er klokka.)

Samsung 320GB 7200 disk.

Sony DVD-R rom.

Kjører Windows XP Prof. SP2

Kommer ikke på noe mer relevant informasjon, bare spør i vei eller kom med tips. Setter pris på all hjelp :yes:

edit: Det er ikke noe varmgang.

Endret av Mikal69
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke andre brikker, men tror dere at ram'en er problemet? Er det uakseptabelt med "Errors" i det heletatt i en slik test på minnet?

I så fall er det bare å returnere ja, alt er splitter nytt, vil bare være sikker på at jeg returnerer rett utstyr.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

husk å resette CMOS hver gang du innstalerer/gjør fysisk endringer på rambrikker eller starter opp en ny maskin du har bygd selv ellers kan memtest vise feil som ikke er riktige.(returnerte selv 2 corsair brikker da memtest viste feil,fikk de i retur som ok og en resett av cmos var alt som skulle til.)

Lenke til kommentar

Har du sjekket tempraturene og evt. at cpukjøleren er riktig festet?

Og at alle kabler og komponenter står skikkelig i?

Har du sjekket at psuen gir stabil spenning? Hvis 2 sett med minne feiler så ville jeg sjekket strømforsyningen..Sjekk og med minneprodusenten hvor høy volt minne skal ha og sjekk i bios at verdiene stemmer overens.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...