Gå til innhold

Handlevognkommentar ønskes - Gigabyte GA-965P-DS4

Anbefalte innlegg

Dette blir dessverre en repost i og med at jeg ved en feiltagelse alt har lagt ut den samme posten på "overklokking av minne", beklager dette.

Jeg er på vei ut i mitt første overklokkingseventyr og trenger noen gode råd på veien. Foreløpig ser handlevognen min slik ut:

Gigabyte GA-965P-DS4

Intel Core 2 Duo E6300

Lian Li PC7ASCAND-V3

OCZ DDR2 PC2-6400 Platinum XTC Dual Channel 2GB (2x1024MB) KIT

Samsung SyncMaster 204B

Seagate Barracuda 7200.10 250 GB SATA

Wacom Volito

Western Digital Caviar 160 GB S-ATA II

Zalman CNPS9700LED

Zalman ZM600-HP 600W

Målet mitt er å klokke til omtrent 3.2GHz for 24/7 bruk, uten å benytte meg av vannkjøling.

Jeg er fremdeles usikker på om jeg heller burde gå for en E4300 CPU og om jeg evt. burde kjøpe et annet minne, gjerne et rimeligere ett.

Har du i tillegg noen kommentarer ang. valg av de andre komponentene så vil jeg gjerne høre fra deg.

Har noen erfaringer med Western Digital Caviar 160 GB S-ATA II disken og/eller Zalman ZM600-HP 600W PSUen og hvor mye disse støyer?

Jeg har tenkt å dele handelen opp i tre hvor noe kjøpes fra Netshop, noe fra shg.no og noe fra databutikken.com, til tross for fraktomkostningene, vil dette bli billigere enn å kjøpe fra kun to butikker, hvilket er alternativet. Har noen av dere evt. negative erfaringer med disse butikkene så vil jeg gjerne høre om det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville heller gått for en e6600 siden du ikke skal bruke vannkjøling, da du slipper å klokke så mye. (en e6600 fra 2,4ghz til 3,2ghz er bedre enn enn e6300 fra 1,8 til 3,2ghz) for å si det sånn, så er det det samme som om du har overklokket en e6600 til 3800mhz.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...