Gå til innhold

Gigabyte GA-965P-DS4+OCZ PC2-6400 Platinum=Sant?

Anbefalte innlegg

Jeg er på vei ut i mitt første overklokkingseventyr og trenger noen gode råd på veien. Foreløpig ser handlevognen min slik ut:

Gigabyte GA-965P-DS4

Intel Core 2 Duo E6300

Lian Li PC7ASCAND-V3

OCZ DDR2 PC2-6400 Platinum XTC Dual Channel 2GB (2x1024MB) KIT

Samsung SyncMaster 204B

Seagate Barracuda 7200.10 250 GB SATA

Wacom Volito

Western Digital Caviar 160 GB S-ATA II

Zalman CNPS9700LED

Zalman ZM600-HP 600W

Målet mitt er å klokke til omtrent 3.2GHz for 24/7 bruk, uten å benytte meg av vannkjøling.

Jeg er fremdeles usikker på om jeg heller burde gå for en E4300 CPU og om jeg evt. burde kjøpe et annet minne, gjerne et rimeligere ett.

Har du i tillegg noen kommentarer ang. valg av de andre komponentene så vil jeg gjerne høre fra deg.

Har noen erfaringer med Western Digital Caviar 160 GB S-ATA II disken og/eller Zalman ZM600-HP 600W PSUen og hvor mye disse støyer?

Jeg har tenkt å dele handelen opp i tre hvor noe kjøpes fra Netshop, noe fra shg.no og noe fra databutikken.com, til tross for fraktomkostningene, vil dette bli billigere enn å kjøpe fra kun to butikker, hvilket er alternativet. Har noen av dere evt. negative erfaringer med disse butikkene så vil jeg gjerne høre om det.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Vil bare advare deg mot å bestille fra flere steder. Det gjorde jeg før for å spare 100-200kr, men tenkte ikke på hvor upraktisk det ville være om noe skulle gå i stykker. Dessuten, nesten alt du bestiller der er nokså billig hos netshop. Skjerm er vel kanskje greit å bestille fra annet sted.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det var en i C2D-kompatibilitetstråden ( i hovedkortforumet), side 3 tror jeg, som sa at det minne og det HK ikke fungerte ut av boksen, men fungerte med nyeste bios. Sånn FYI. Skulle kjøpe samme HK og minne selv, men tror det blir et annet minne nå, da de fleste andre visstnok fungerer fint ootb.

Endret av Medrakil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...