Bear^ Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Itavisen + amerikanske forskere = Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Så har jo kvaliteten på skjermane litt å seie og då! F.eks. forskjellen på ein 100Hz hardcore gaming CRT enn ein 60Hz 10-år gammal CRT. Der sistnemnde er tortur for augene, og som gir meg hovudverk etter 10min bruk. 7896808[/snapback] Skremmende og tenke på at jeg tilbringer noen timer i uka foran sistnevnte. Lenke til kommentar
564215 Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Synet forsterkes med 20% og IQ`en forminskes med 40% Neida, håper ikke det..Spiller alt for mye selv.. Lenke til kommentar
Dusken Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Det var en annen slik tråd som var oppe og gikk. Lurer på om dette kan være sant, jeg er litt skeptisk. Men å ha spilling som trening for synet hadde vært noe. Jeg spiller mye selv så enten blir synet mitt dårligere, eller bedre. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 pisspreik. mitt syn har blitt redusert, det merker jeg. Lenke til kommentar
-Mr.T- Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Er nok dårlig formulering ute og går i den "artikkelen" der. Har vel vært positive resultater på økt reaksjonsevne og bedre syn for detaljer i noen tilfeller men. Å stirre på en PC skjerm blir det samme som å stirre i en bok, du blir sittende med øynene fokusert hele tiden, og det er aldri bra for øynene. Lenke til kommentar
NikkoDee Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Jeg som alltid trodde jeg mistet mer og mer syn :!: Men jeg har bare forbedret de! Lenke til kommentar
Zappy Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Nå er det ikke synet som er grunnen til at folk sier at spilling er bad. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 (endret) Errr... høyreøyet mitt har fått elendig avstandssyn i løpet av det siste året eller så. Ble sjokkert da jeg dro på sesjon for noen måneder siden. Venstreøyet mitt er fortsatt som plukket av en ørn - ser detaljer på et par tusen mil, men høyreøyet er bare vemmelig. Alt er utydelig på lengre avstand. Selv føler jeg at mye PC- og TV-titting bør ha mye av skylda, da jeg ikke foretar meg så alt for mye annet. Vet ikke helt hvor mye denne "undersøkelsen" er til å stole på, jeg. Endret 11. februar 2007 av Hr. Jenssen Lenke til kommentar
Johkmil Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Errr... høyreøyet mitt har fått elendig avstandssyn i løpet av det siste året eller så. Ble sjokkert da jeg dro på sesjon for noen måneder siden. Venstreøyet mitt er fortsatt som plukket av en ørn - ser detaljer på et par tusen mil, men høyreøyet er bare vemmelig. Alt er utydelig på lengre avstand. Selv føler jeg at mye PC- og TV-titting bør ha mye av skylda, da jeg ikke foretar meg så alt for mye annet. Vet ikke helt hvor mye denne "undersøkelsen" er til å stole på, jeg. 7921116[/snapback] Bruker du kun høyreøyet til spilling og tv-titting? For hvis det du tror er grunnen, ville vel det blitt like store konsekvenser for begge øynene. Tror ikke noe særlig på den undersøkelsen. Tror ikke at synet blir bedre eller dårligere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå