Gå til innhold

Til alle som sier PC-spilling ikke er bra

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så har jo kvaliteten på skjermane litt å seie og då! F.eks. forskjellen på ein 100Hz hardcore gaming CRT enn ein 60Hz 10-år gammal CRT. Der sistnemnde er tortur for augene, og som gir meg hovudverk etter 10min bruk.

7896808[/snapback]

Skremmende og tenke på at jeg tilbringer noen timer i uka foran sistnevnte. :no:

Lenke til kommentar

Er nok dårlig formulering ute og går i den "artikkelen" der. Har vel vært positive resultater på økt reaksjonsevne og bedre syn for detaljer i noen tilfeller men. Å stirre på en PC skjerm blir det samme som å stirre i en bok, du blir sittende med øynene fokusert hele tiden, og det er aldri bra for øynene.

Lenke til kommentar

Errr... høyreøyet mitt har fått elendig avstandssyn i løpet av det siste året eller så. Ble sjokkert da jeg dro på sesjon for noen måneder siden. Venstreøyet mitt er fortsatt som plukket av en ørn - ser detaljer på et par tusen mil, men høyreøyet er bare vemmelig. Alt er utydelig på lengre avstand. Selv føler jeg at mye PC- og TV-titting bør ha mye av skylda, da jeg ikke foretar meg så alt for mye annet. Vet ikke helt hvor mye denne "undersøkelsen" er til å stole på, jeg.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Errr... høyreøyet mitt har fått elendig avstandssyn i løpet av det siste året eller så. Ble sjokkert da jeg dro på sesjon for noen måneder siden. Venstreøyet mitt er fortsatt som plukket av en ørn - ser detaljer på et par tusen mil, men høyreøyet er bare vemmelig. Alt er utydelig på lengre avstand. Selv føler jeg at mye PC- og TV-titting bør ha mye av skylda, da jeg ikke foretar meg så alt for mye annet. Vet ikke helt hvor mye denne "undersøkelsen" er til å stole på, jeg.

7921116[/snapback]

Bruker du kun høyreøyet til spilling og tv-titting? For hvis det du tror er grunnen, ville vel det blitt like store konsekvenser for begge øynene.

Tror ikke noe særlig på den undersøkelsen. Tror ikke at synet blir bedre eller dårligere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...