Gå til innhold

Anbefaling av projektor og flatskjerm til konsoll


UrgeLoL

Anbefalte innlegg

Tenkte at vi kunne komme med erfaringer fra diverse skjermer og projektorer vi eier og har testet. Slik at det er enklere å finne en skjerm/projektor som passer til konsollen vår.

 

Håper ikke dette strider mot retningslinjene da skjermen/projektoren er en vesentlig del av konsoll oppsette for alle sammen.

 

Så dette tilbudet i dag på mpx, og ble meget imponert!

 

Tatung 42" HD Widescreen LCD TV

1920x1080, 1000:1, 6.5ms, HD-Ready

 

14 995,-ink. mva.

 

Dette er meget billig til å være 1080P skjerm. Så kommer nok til å kjøpe denne innen kort tid.

 

Tenkte selvfølgelig at dette må bare være en stor drit skjerm, men tok nok feil. Se linken under.

 

Link

 

 

Ellers kan jeg anbefale denne:

 

Viewpia 32" LCD-TV

 

Viewpia

 

Kjøpte den for nesten 2 år siden for 11 000 og nå koster 7000 kr. God 32" lcd med støtte for oppløsning opp til 1080i. Mye skjerm for pengene.

Endret av Mgs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan anbefale Elfunk 3215 HD LCD-TV. Knallgod 32" LCD fra Elfunk. Merket høres kanskje ikke så kjent ut, men det er Hitachi som produserer TV-en. TV-en er utrolig god med Xbox 360, har PC-inngang (VGA), HDMI, komponent osv. Kontrasten er utrolig god. Har ikke spesifikasjonene, men jeg ble utrolig imponert. Elfunken er også fin sammen med Wii-komponentkablene. Kjøpte TV-en for 7999,- på Elkjøp.

 

Jeg er hvertfall utrolig fornøyd. Kjøpte TV-en primært til spilling, og nettopp det egner den seg utrolig godt til. :)

Lenke til kommentar

Jeg bruker Hitachi PJ-TX200 prosjektor og ett 106" grått lerret fra DreamScreen kjøpt fra avshop.no. Oppløsningen er 720P

 

Dette fungerer veldig veldig bra. Jeg bruker det til både 360 og Wii. Jeg bruker component kabler inn via en preamp. Her kan man bruke receiver også for å få kun en kabel frem til prosjektoren.

 

Føyer til at alle spill fra VC (Wii) fungerer og Wiimoten fungerer bra. Noen har sagt de har hatt problemer med dette med andre løsninger.

 

Det blir vel altså en anbefaling av PJ-TX300 som nå selges til 11.9990, hvis du ikke får tak i noe brukt, men da må du se på lampelevetiden.

 

Prosjektor er stort og gir kjempebra bilde selv om det ikke er bekmørt. Mye pga grått lerret. Anbefalles på det sterkeste. :D

Lenke til kommentar

skulle jeg kjøpt meg hd-tv i dag ville jeg antakeligvis gått for Samsung LE40F71B.

 

Dette er en av veldig få som støtter 1080p gjennom komponent, og det er egentlig greit hvis man har en 360 som ikke har HDMI. Prisen er ikke ille heller.

 

 

Type: LCD

Størrelse: 40 tommer

Sideforhold: 16:9

Oppløsning i piksler: 1920x1080 (WUXGA)

Kontrast: 6000 :1

HD-støtte: Full HD (1080p)

Pris: Fra: 16320,-

Lenke til kommentar
Kjøpte meg Sony Bravia KDL-46W2000 for ikke veldig lenge siden.

Støtter og viser opp til 1080p, kun igjennom hdmi.

Jeg er så langt storfornøyd, til tross for at jeg ikke har kalibrert den skikkelig ennå.

7891868[/snapback]

Har sett på lillebroren som er 40" og bilde er skikkelig fint.

 

Det står mellom den og Samsungen over og 40W2000 for meg.

Lenke til kommentar

Innsynvinkelen er veldig bra horisontalt. Men reiser man seg og ser på skjermen ovenfra blir det forandringer i bildet. Men altså...kor mange som sitter og ser på TV ovenfra og ned her inne? Personlig har eg alltid likt å site sentrert i forhold til bildet, men det er kansjke meg eller :huh: ?

 

Forøvrig vil eg anbefale å sitte 4-5+ m ifra ein slik skjerm.:)

 

Her er forøvrig tråden på avforumet som overbeviste meg til å kjøpe denne TV`en:

 

http://avforum.no/forum/tv-apparater/40917...df-50e2010.html

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Innsynvinkelen er veldig bra horisontalt. Men reiser man seg og ser på skjermen ovenfra blir det forandringer i bildet. Men altså...kor mange som sitter og ser på TV ovenfra og ned her inne? Personlig har eg alltid likt å site sentrert i forhold til bildet, men det er kansjke meg eller :huh: ?

 

Forøvrig vil eg anbefale å sitte 4-5+ m ifra ein slik skjerm.:)

7891974[/snapback]

Det hender at jeg står når jeg spiller Wii. Har du prøvd hvordan det er?

 

Liker jo best å sitte sentrert foran skjermen jeg og, men det er jo ofte fler som skal se tv samtidig.

 

Men, må ærlig innrømme at den tv-n frister. Skikkelig billig billet til HD-TV. Selv sikler jeg litt mer på storebroren som er på 55" og har full hd.

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar
Kjøpte meg Sony Bravia KDL-46W2000 for ikke veldig lenge siden.

Støtter og viser opp til 1080p, kun igjennom hdmi.

Jeg er så langt storfornøyd, til tross for at jeg ikke har kalibrert den skikkelig ennå.

7891868[/snapback]

Har sett på lillebroren som er 40" og bilde er skikkelig fint.

 

Det står mellom den og Samsungen over og 40W2000 for meg.

7891910[/snapback]

Jeg skal ikke si noe om Samsungen, men W-serien til Sony er brae tv-er, uten at jeg skal si jeg er ekspert altså.

Hva med 52 tommeren fra X-serien til Sony? Den koster jo snart under 50.000,- :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...