Gå til innhold

Åpne kabinett på pc? Kjøpe nytt!


Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Hei!

 

Jeg har nå tenkt å kjøpe meg nytt kabinett :D

 

Men så lurer jeg på en ting, hva skjer om jeg åpner opp kabinettet?

 

Altså, trenger jeg armlenke til å feste på pc'en, og visst jeg bruker armlenke, er det slik at jeg beskytter komponentene for støt, eller beskytter jeg meg selv for støt?

 

Kan noen fortelle meg fremgangsmåten som en, guide?

 

 

Skal vi se, her er noen bilder av kabinettet mitt..

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

 

2vuxym1.jpg

 

 

4drb6li.jpg

 

 

4clk6sx.jpg

 

 

2iac0pl.jpg

 

 

2uogrv9.jpg

 

 

40neno0.jpg

 

 

En ting til, er "sidedøra" bakdelen? Altså det som er på De to siste bildene?

 

 

 

Takker.

 

 

-Zynilum

 

Edit av moderator: Bildene du har brukt er ALTFOR store. Har derfor slengt dem i en spoiler. Fint om du kunne ha resizet dem.

Endret av darkness|
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2
Kvaliten på bildene dine er så lav at det er til å grine av! Det går ikke an å se noen ting!

 

Bruk en lavere oppløsning; kanskje 600x600 el.!

7890838[/snapback]

 

 

:hmm:

 

Jeg brukte telefonen min altså (Samsung SGH D600e)

2 mpx.

 

Dessuten skjelver hånden min.

 

 

Er ikke min feil at jeg ikke får så jævla dyre ting og tang da :angry:

 

 

-Zynilum

Lenke til kommentar

Å åpne opp kabinettet trenger du ingen armlenke til..

Du bare åpner kabinett døra, ikke no problem, helt ufarlig.

 

Det er når du skal begynne å ta på ting som hovedkortet/cpuen/skjermkortet osv du trenger noe antistatisk.

 

Og ta i det minste og forminsk bildene dine! Går ikke ann å se noe som helst når de er såpass store.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2
Å åpne opp kabinettet trenger du ingen armlenke til..

Du bare åpner kabinett døra, ikke no problem, helt ufarlig.

 

Det er når du skal begynne å ta på ting som hovedkortet/cpuen/skjermkortet osv du trenger noe antistatisk.

 

Og ta i det minste og forminsk bildene dine! Går ikke ann å se noe som helst når de er såpass store.

7890976[/snapback]

 

 

:hmm: Vet ikke hvordan jeg gjør det ;S

 

Men om det går helt og holdent til helv... om jeg ikke har en antistatisk sak?

 

Vil ikke ramme noen av komponentene mine :cry:

Lenke til kommentar

Det går helt fint å behandle datakomponentene dine uten armlenke. Men noen forhåndsregler må du huske å ta! Alt som skaper friksjon/statisk elektrisitet må du holde deg unna mens du er i kontakt med komponentene dine.

 

Før du åpner opp tar du å sørger for at du ikke har noe teppe under der du står og jobber, eventuelt ta på deg gummitøfler/sandaler. Når du har slått av maskinen, plant begge hendene dine på kabinettet i et par sekunder for å lede bort antistatisk som eventuelt du har i kroppen. Koble så fra strømmen og giv løst :)

 

Fett og smuss er ikke bra, så husk å være rein på fingrer og tær, og ikke legg demonterte komponenter på steder hvor de kan plukke opp akkurat dette.

 

 

MEN! Dersom du ikke har _noe_ erfaring med pc bygging, noe som du tilsynelatende ikke har, vil jeg anbefale å heller få en venn som kan dette gjøre det for deg, så kan du se og lære på den måten til eventuelt å gjøre det selv en annen gang. Det er en del ting man må kunne for å gjennomføre demontering av hovedkort/cpu/komponenter osv.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2
Det går helt fint å behandle datakomponentene dine uten armlenke. Men noen forhåndsregler må du huske å ta! Alt som skaper friksjon/statisk elektrisitet må du holde deg unna mens du er i kontakt med komponentene dine.

 

Før du åpner opp tar du å sørger for at du ikke har noe teppe under der du står og jobber, eventuelt ta på deg gummitøfler/sandaler. Når du har slått av maskinen, plant begge hendene dine på kabinettet i et par sekunder for å lede bort antistatisk som eventuelt du har i kroppen. Koble så fra strømmen og giv løst :)

 

Fett og smuss er ikke bra, så husk å være rein på fingrer og tær, og ikke legg demonterte komponenter på steder hvor de kan plukke opp akkurat dette.

 

 

MEN! Dersom du ikke har _noe_ erfaring med pc bygging, noe som du tilsynelatende ikke har, vil jeg anbefale å heller få en venn som kan dette gjøre det for deg, så kan du se og lære på den måten til eventuelt å gjøre det selv en annen gang. Det er en del ting man må kunne for å gjennomføre demontering av hovedkort/cpu/komponenter osv.

7891654[/snapback]

 

Aha, ok :D Tror jeg venter til en venn av meg kommer på besøk jeg :p

Fikk nesten litt lyst til å prøve nå :scared:

Men nå vet jeg iallefall hvordan man kan gjøre det :D

 

 

bytta harddisk uten å ta ut strømmen jeg :D , gikk bra da.. . :p

7891797[/snapback]

 

Hahaha, ikke smart akkurat :scared:

 

Du må aldri åpne kabinettet engang uten å ta av strømmen. Eller hvis du skal overklokke, da...

7892600[/snapback]

 

Ok. Jeg skal ikke overklokke :D Skal bare skifte kabinett, siden den jeg har nå er så kjedelig og, og så standard :p I tillegg trenger jeg flere vifter :!:

Lenke til kommentar
Hei!

 

Jeg har nå tenkt å kjøpe meg nytt kabinett :D

 

Men så lurer jeg på en ting, hva skjer om jeg åpner opp kabinettet?

 

Altså, trenger jeg armlenke til å feste på pc'en, og visst jeg bruker armlenke, er det slik at jeg beskytter komponentene for støt, eller beskytter jeg meg selv for støt?

 

Kan noen fortelle meg fremgangsmåten som en, guide?

 

 

Skal vi se, her er noen bilder av kabinettet mitt..

http://i5.tinypic.com/2vuxym1.jpg

http://i5.tinypic.com/4drb6li.jpg

http://i7.tinypic.com/4clk6sx.jpg

http://i18.tinypic.com/2iac0pl.jpg

http://i9.tinypic.com/2uogrv9.jpg

http://i19.tinypic.com/40neno0.jpg

 

En ting til, er "sidedøra" bakdelen? Altså det som er på De to siste bildene?

 

 

Takker.

 

 

-Zynilum

7890748[/snapback]

 

jeg har demontert en pc på et fint loddent teppe

ingen ting føyken

flere av delene som hk lå på teppe

og i det teppet er det nok en del statisk elekrisitet

 

Edit av moderator: IKKE QUOTE BILDER.

Endret av darkness|
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2
Bygde min pc og har skrudd og styrt i den i mange mange år nå.

Aldri brukt armlenke, så det er ikke så farlig.

 

Bare du vet hva du driver med så skal det nokk gå bra :)

7897440[/snapback]

 

Hehe, ok :p

 

Vet ikke hva jeg driver med sånn egentlig nei :!:

Altså, når det gjelder demontering av kabinettet :p

 

Men skal nå se om jeg får det til :D

 

Der jeg bodde før var det tepper i nesten alle rom, maskinene mine overlevde dog greit.  Bare ikke ha på deg fleecegenser e.l, og hold i kabinettet når du monterer.

 

(Og dere som quoter, ikke quote det grusomt gigantiske åpningsinnlegget!)

7897535[/snapback]

 

Ok, har ett teppe da :0 I acryl riktignok xP

 

ehe, men den dagen jeg begynner å fikle med dataen innvendig, skal jeg alltids bruke en genser :!: (er litt sånn teppemenneske jeg:scared:)

 

Ok, men da kan jeg vel egentlig si at tråden stenges nå.

 

Har fått svar på det jeg lurte på, og fått vite litt mer enn det jeg ikke lurte på, som jeg ikke visste :D

 

Takker for alle svar! :)

 

 

-----------------------------------------Tråd Stengt------------------------------------------

 

 

-Zynilum

Lenke til kommentar

Skyter inn et spørsmål før noen stenger tråden som trådstarter tydeligvis ønsker.

Du må aldri åpne kabinettet engang uten å ta av strømmen. Eller hvis du skal overklokke, da...

7892600[/snapback]

Hvorfor ikke åpne kabinettet? Har åpnet kabinettet mitt mange ganger mens den har stått på og det har aldri skjedd noe. Er det noe spesielt som kan skje? :hmm:

Lenke til kommentar
Skyter inn et spørsmål før noen stenger tråden som trådstarter tydeligvis ønsker.
Du må aldri åpne kabinettet engang uten å ta av strømmen. Eller hvis du skal overklokke, da...

7892600[/snapback]

Hvorfor ikke åpne kabinettet? Har åpnet kabinettet mitt mange ganger mens den har stått på og det har aldri skjedd noe. Er det noe spesielt som kan skje? :hmm:

7903703[/snapback]

 

Skjer vell neppe noe med mindre du er så lur at du tar på noe strømførende... Men du får vell neppe støtt siden det maks er 24 volt viss jeg ikke hsuker feil. (Er det minus 12 volt fra psuen?). Anyway skulle vere temmelig ufarlig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Hehe xP

 

Ja, armlenke er nok for pyser ser jeg nå ja :p

 

Så inni pc'en idag, og jaggu var det ikke akkurat lite heller :cry:

 

Ehe, har bestilt noen fine saker nå! :p

 

Kabinett:

 

 

Vifte:

 

 

Lys:

 

Bananaplugg!

 

Viftestyrer:

 

Heh, prisen ble en klekkelig sum, rundt 2600,- :!:

 

Og den antistatiske greia var noe jeg faktisk ikke hadde tenkt å bestille, men av en eller annen merkelig grunn, så havnet den i handlevognen :scared:

 

Tar det som ett tegn ovenfra..(bruk alltid sikkerhet) :innocent:

 

 

-Zynilum:!:

Lenke til kommentar
Skjer vell neppe noe med mindre du er så lur at du tar på noe strømførende... Men du får vell neppe støtt siden det maks er 24 volt viss jeg ikke hsuker feil. (Er det minus 12 volt fra psuen?). Anyway skulle vere temmelig ufarlig.

7903714[/snapback]

 

Strømforsyningen leverer tre forskjellige spenningsnivåer: 3,3V, 5V og 12V.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2
Skjer vell neppe noe med mindre du er så lur at du tar på noe strømførende... Men du får vell neppe støtt siden det maks er 24 volt viss jeg ikke hsuker feil. (Er det minus 12 volt fra psuen?). Anyway skulle vere temmelig ufarlig.

7903714[/snapback]

 

Strømforsyningen leverer tre forskjellige spenningsnivåer: 3,3V, 5V og 12V.

7909584[/snapback]

 

 

:!: På min står det nå 120 V :!:

 

Wtf ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...