The_Darkness Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Hei Igår mellom kl 16-21 ble bilen min stjålet mens jeg var på jobb. Den stod parkert på en offentlig parkeringsplass med hundrevis av andre biler og var låst, så hva som fikk de til å velge møkkabilen min aner jeg virkelig ikke. surt er det uansett. Jeg har selvfølgelig meldt fra om dette, men hva kan jeg forvente at kommer til å skje? jeg får vel igjen penger fra forsikringsselskapet? eller? Bilen er forøverig en VW Golf 3, 1.8l 1992 mod. forsikret med delkasko. Jeg hadde også ett anlegg i bilen til rundt 10k, kan jeg forvente å få igjen noe erstatning for dette? Takker for svar mvh Lenke til kommentar
tunam85 Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Tror ikke man får en shit på delkasko.Delkasko gjelder vel bare brann,glass og tyveri av inventar? Lenke til kommentar
Reloader Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Tror ikke man får en shit på delkasko.Delkasko gjelder vel bare brann,glass og tyveri av inventar? 7890790[/snapback] Tror kanskje du får pengene for anlegget om du kan bevise at du hadde ett slik ett. Jeg har ivertfall delkasko, og har forsikret meg for ekstra utstyr opp til 100 000. Og vil da få tilbake penger om bilen, eller noe fra bilen blir stjelt! Lenke til kommentar
The_Darkness Skrevet 7. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2007 vel, det eneste jeg kan bevis blir vel spilleren, resten satt i bilen når jeg kjøpte den. men får jeg ingenting igjen for bilen? Lenke til kommentar
Eplejus Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 (endret) Tror ikke man får en shit på delkasko.Delkasko gjelder vel bare brann,glass og tyveri av inventar? 7890790[/snapback] Delkasko dekker også tyveri av bil, derfor jeg har delkasko på en bil jeg har til vinterlagring. I det tilfelle her vil du få utbetalt etter listepris av bil. Også frastjålet interiør (cd-spiller osv) om du kan vise til kvitteringer. Det er IKKE bonustap for tyveri av bil, man må kun dekke egenandelen. Endret 7. februar 2007 av Eplejus Lenke til kommentar
eab Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Med fg-godkjent alarm er det mange forsikringsselskap som sløyfer egenandelen. Anmeld det til politiet, selv om du sannsynligvis får "henlagt etter bevisets stilling" i retur Lenke til kommentar
The_Darkness Skrevet 7. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2007 Delkasko dekker også tyveri av bil, derfor jeg har delkasko på en bil jeg har til vinterlagring. I det tilfelle her vil du få utbetalt etter listepris av bil. Også frastjålet interiør (cd-spiller osv) om du kan vise til kvitteringer. 7890950[/snapback] Det var da i det minste bra å høre Ifølge www.listepris.as er den på 26400,-. Det er jo mindre enn hva jeg betalte for den, men er da fortsatt litt penger. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Syns 26000 var litt lite for en Golf 3 Lenke til kommentar
eab Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Det er lov å krangle med takstmann/forsikringsselskap. Finn ut hva tilsvarende biler (i samme stand, med samme km.stand osv) koster. Du skal tross alt ha penger til å kjøpe en bil i tilsvarende stand som den du har/hadde Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 om man har kosta på bilen grisemye og har kvitt. på det, får man igjen for det også? La oss si at jeg koster på bilen min 30.000 kr i teknisk vedlikehold/overhaling.. Får man tilbake disse 30.000 i tillegg til ekstrautstyr og bilens verdi? Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Tvilsomt. Vedlikehold er vel ikke noe man får igjen ekstra, siden dette er med å definere bilens verdi.. Men det skal vel være mulig å be forsikringsselskapet finne en bil til deg, om du mener summen er for lav til å finne en tilsvarende? Lenke til kommentar
eab Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Jeg krangla meg til ekstra penger basert på kvitteringer, omreg. avgift, årsavgift osv osv. Starta på 3 tusen tilbake og endte på 12tusen pluss at jeg fikk beholde vraket (og vrakpant). Det for en bil jeg betalte 1500kr for Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Jeg viste til kvitteringer på service og andre "oppgraderinger" av den tekniske sorten når min Celica ble vraket. Og fikk igjen mange tusen kroner ekstra på det. Fikk vel 15 000,- ekstra grunnet at jeg nettopp hadde vært på omfattende service. Kunne fått enda mer om jeg hadde hatt kvitteringer fra anlegget også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå