RaptiCon Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Har akkurat gått over til NGT, og sitter nå med en router som ikke er så vennlig med meg når det gjelder active mode i DC. Jeg har oppgradert firmware til den nyeste, for å sørge for at routeren ble mest mulig UPnP vennlig. Da den feiler på å gi fra seg WAN IP-en som DC++ trenger, prøvde jeg å åpne en port for DC manuelt. Jeg åpnet port 375, skrev inn denne i Settings på DC, og skrev inn WAN IP-en i tillegg. For å sørge for at DC opererte i "kor" med denne porten, sjekket jeg det på denne siden, og der virket alt tydeligvis glimrende. Men slik er det dog ikke.. Jeg vet at sikkert en del av dere hjelpere er dritt lei ordene "DC", "Active", "hjelp" osv. , men har virkelig prøvd alt jeg kan her altså, så hvis dere kunne hjulpet meg litt ville det vært suverent. Lenke til kommentar
*Tronaldo* Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 NAT en port som er høyere i rangen. Jeg benytter port 33333 hjemme. Porter under 1024 (eller i nærheten) er vel også sperra i FWen i ruterne NGT sender ut. Prøv det du. Husk å endre både i ruter/NAT og i settingene i DC++. *Tronaldo* Lenke til kommentar
RaptiCon Skrevet 7. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2007 (endret) NAT en port som er høyere i rangen. Jeg benytter port 33333 hjemme. Porter under 1024 (eller i nærheten) er vel også sperra i FWen i ruterne NGT sender ut. Prøv det du. Husk å endre både i ruter/NAT og i settingene i DC++. *Tronaldo* 7890580[/snapback] Portnummer skal skrives under "Port Range", "Translate to..." og "Trigger Port" ikke sant? Edit: Prøvde nå, åpnet for sikkerthetsskyld den samme porten i Windows Firewall også, men fungerer fortsatt ikke =( Endret 7. februar 2007 av RaptiCon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå