Gå til innhold

Installere XP på flere partisjoner.

Anbefalte innlegg

Jeg leste en guide på nettet for en stund siden, om installering på flere partisjoner, der systemet lå på en, programfiler på en annen, og det virtuelle minnet på en tredje. Jeg finner ikke denne guiden igjen, og lurte på om noen kan fortelle meg hvordan jeg skifter virtuelt minne-plassering og programfil-partisjon slik at programmer og systemet har det som "default". Jeg har nemlig lest om dette, og mange sier at bl.a oppstartstiden blir veldig redusert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er bare å lage seg 3 partisjoner.en til system. en til installerte programvare og en liten partisjon til virtuelle minnet." 1.5 ganger det det ramen du har. eller mer." For å velge spesifikt at det virtuelleminnet skal ligge går du inn på:

høyreklikk min datamaskin. egenskaper. avansert. ytelse. avanser. virtuell minne.

Sett deretter at det V.minnet skal ligge på den andre partisjonen og helst fast. (min og max likt.)

For å sette "mine dokumenter" til å peke (ligge) på en annen plass høyreklikker du den. egenskaper og endre target folder til den partisjonen du har valgt..

For å gjøre det samme med programfiler er jeg ikke sikker på. tror du må inn på registeret og endre variabel pathen til programfiler på c: til den andre..

skal se om jeg finner den :innocent:

fant noe..

1. Navigate to:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion

2. Find ProgramFilesDir whose default should be C:\Program Files

3. Change this to whatever directory you wish. I changed it to D:\Program Files for example

Endret av S_tone_meg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...