Gå til innhold

trenger jeg firewire?

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt et Sony DCR-HC24. For å overføre fra kamera til pc...er jeg avhengig av firewire? Jeg har en stasjonær pc og har ikke anelse på noen av disse tingene. Kan noen peke meg i riktig retning? Hva trenger jeg?

Til slutt, hvilket format er filmen fra dv-tapen i?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke det finnes noen MiniDV-kameraer som IKKE bruker Firewire. Iallfall takler kameraet ditt firewire, samt S-Video (for overføring til analoge medier og USB (for overføring av stillbilder). Din stasjonære PC må ha firewirekort, og i tillegg trenger du en firewirekabel, som skal ha 4-pins plugg i ene enden (til kameraet) og 6-pins plugg i andre enden (til PC).

Lenke til kommentar
Det bruker firewire eller usb. søk etter kameraet på google, da finner du ut ;)
Ikkje nødvendig å søke, Rocambole har allereie gitt eit korrekt svar: Det bruker – som dei fleste DV-kamera – begge deler, til ulike oppgåver. Firewire vert brukt for å overføre video fra kassett, USB for å overføre bilete frå minnekort. Og dessutan, betre enn å søke på Google: Sony.no.
Lenke til kommentar
Det bruker firewire eller usb. søk etter kameraet på google, da finner du ut ;)

7893514[/snapback]

Dummeste jeg har lest på lenge. Hvorfor søke i Google når man allerede har kjøpt kameraet? Da er det vel bare å se etter hvilke inn- og utganger det har, enten på selve kameraet eller i den medfølgende bruksanvisningen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...