uberfischer Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Jeg har kjøpt et Sony DCR-HC24. For å overføre fra kamera til pc...er jeg avhengig av firewire? Jeg har en stasjonær pc og har ikke anelse på noen av disse tingene. Kan noen peke meg i riktig retning? Hva trenger jeg? Til slutt, hvilket format er filmen fra dv-tapen i? Lenke til kommentar
uberfischer Skrevet 7. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2007 er faktisk usikker på om firewire kan brukes på dette kameraet Lenke til kommentar
Rocambole2 Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Tror ikke det finnes noen MiniDV-kameraer som IKKE bruker Firewire. Iallfall takler kameraet ditt firewire, samt S-Video (for overføring til analoge medier og USB (for overføring av stillbilder). Din stasjonære PC må ha firewirekort, og i tillegg trenger du en firewirekabel, som skal ha 4-pins plugg i ene enden (til kameraet) og 6-pins plugg i andre enden (til PC). Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Til slutt, hvilket format er filmen fra dv-tapen i?DV AVI. Det tek ca. 13GB for kvar time video, so du bør ha ein del diskplass. Lenke til kommentar
SigiTheBest Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Det bruker firewire eller usb. søk etter kameraet på google, da finner du ut Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Det bruker firewire eller usb. søk etter kameraet på google, da finner du ut Ikkje nødvendig å søke, Rocambole har allereie gitt eit korrekt svar: Det bruker – som dei fleste DV-kamera – begge deler, til ulike oppgåver. Firewire vert brukt for å overføre video fra kassett, USB for å overføre bilete frå minnekort. Og dessutan, betre enn å søke på Google: Sony.no. Lenke til kommentar
Beatnik Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Det bruker firewire eller usb. søk etter kameraet på google, da finner du ut 7893514[/snapback] Dummeste jeg har lest på lenge. Hvorfor søke i Google når man allerede har kjøpt kameraet? Da er det vel bare å se etter hvilke inn- og utganger det har, enten på selve kameraet eller i den medfølgende bruksanvisningen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå