tass1 Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Handlet hos lefdal.no i går. Betalte med kort. Kom på at jeg egentlig skulle ha bestilt i et annet navn og ringte 815 58 800 etter 15 min for å endre ordren. Fikk da beskjed om at det ikke er mulig å endre navn. De ba meg bestille ny vare i det nye navnet og ringe tilbake når de åpner i morgen (kl.09) og be om å få slettet den opprinnelige. Umulig å slette ordren samme dag fordi den ikke hadde kommet inn i systemet ennå var beskjeden. Jeg ringer kl. 09 i dag og formidler mitt ønske. ”Systemet er nede akkurat nå. Jeg kommer ikke inn” sier kundebehandleren. Men den hyggelige mannen noterte på lapp og det skulle nok gå greit var beskjeden. Ettersom jeg ikke helt stoler på lappesystemet skriver jeg en mail i tillegg der jeg sier jeg har ringt og at jeg ønsker å slette ordren. Klokken 11:30 tikker denne beskjeden inn: ”Dessverre får vi ikke endret/slettet bestilling i systemet fordi det har gått for lang tid.” De ber meg fylle ut angrerettskjema og returnere varen. Skal jeg betale porto på retur når det er deres systemer som ikke fungerer? Synspunkter mottas med takk. Lenke til kommentar
Changis Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 hvis det er som du sier, saa ville jegikke godtatt dette.. du har gjort alt riktig. har du kontaktet lefdal etter du fikk mailen aa forklart hva du ble fortalt? spoersmaalet er vel ogsaa kanskje hvor stort problem at det staar i et annet navn dette er for deg.. ang. angrerett tatt fra lefdals nettsider staar det foelgende: Vi er forpliktet til å betale tilbake til deg det du har betalt inkludert porto for forsendelsen til deg, ekspedisjonsgebyr, tollavgifter, oppkravsgebyr, etc. Tilbakebetaling skal finne sted innen fjorten dager etter at vi mottar produktet fra deg eller henteseddel eller produktet er stilt til rådighet for oss. ergo du maa betale retur frakt men du vil faa dette tilbakebetalt. dette er vanlig i alle butikker. Lenke til kommentar
BennyXNO Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 (endret) ergo du maa betale retur frakt men du vil faa dette tilbakebetalt.dette er vanlig i alle butikker. 7890295[/snapback] Returfrakt bekostes av den som angrer, og kostnaden faller helt og holdent på den angrendes kappe. Hvis ikke annet er avtalt med webshoppen. Den eneste gangen man har krav på å få dekket kostnader vedrørende returfrakt er når man reklamerer ved defekt vare. Rettet språkbruk: slipper => "har krav på å få dekket" og med => vedrørende Endret 7. februar 2007 av BennyXNO Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 ang. angrerett tatt fra lefdals nettsider staar det foelgende: Vi er forpliktet til å betale tilbake til deg det du har betalt inkludert porto for forsendelsen til deg, ekspedisjonsgebyr, tollavgifter, oppkravsgebyr, etc. Tilbakebetaling skal finne sted innen fjorten dager etter at vi mottar produktet fra deg eller henteseddel eller produktet er stilt til rådighet for oss. ergo du maa betale retur frakt men du vil faa dette tilbakebetalt. dette er vanlig i alle butikker. 7890295[/snapback] Jeg henger meg opp i det siste. Det er ikke vanlig at butikk betaler/refunderer fraktkostnader som kunden har om han/hun ønsker å angre på et kjøp. Dette går under angrefrist, og ref. angrefristlovgivning kan du ikke kreve dette når handelen går over nettsalg. Lenke til kommentar
tass1 Skrevet 7. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2007 Fikk mail fra Lefdal etter at jeg skrev en mail og forklarte hva som hadde skjedd: "Ja, vi tilbakefører portoen for deg, også. Dette i og med at vi ikke har kansellert bestillingen slik du ønsket." Så da ble jeg glad Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå