Gå til innhold

Ekstra erstatningkrav Posten

Anbefalte innlegg

Hei, bestillte for en uke siden en laptop (toshiba m7) fra stretto.no. Prisen var da 10000,-

Siden det ikke skjedde noe på pakkesporingen, tok jeg kontakt og fikk da vite at posten hadde "rotet" bort pakken, og at jeg kunne forvente behandligstid på opptil 3 måneder, og at jeg ikke kunne være garantert at pakken ble funnet. (forståelig nok, men 3 måneder?!)

stretto har selvfølgelig tilbudt å refundere beløpet, men på denne uken har prisen i samtlige butikker steget til ca. 14000,- og ingen har maskinen på lager.

Jeg regner selvfølgelig med at jeg ikke har krav på noe ekstra erstatning. Er bare så latterlig frustrerende

:realmad:

Tror pakken ble sendt som BEDRIFTSPAKKE DØR - DØR INNLAND.

PS: Den treords topic tingen er helt borti natta...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, bestillte for en uke siden en laptop (toshiba m7) fra stretto.no. Prisen var da 10000,-

Siden det ikke skjedde noe på pakkesporingen, tok jeg kontakt og fikk da vite at posten hadde "rotet" bort pakken, og at jeg kunne forvente behandligstid på opptil 3 måneder, og at jeg ikke kunne være garantert at pakken ble funnet. (forståelig nok, men 3 måneder?!)

stretto har selvfølgelig tilbudt å refundere beløpet, men på denne uken har prisen i samtlige butikker steget til ca. 14000,- og ingen har maskinen på lager.

Jeg regner selvfølgelig med at jeg ikke har krav på noe ekstra erstatning. Er bare så latterlig frustrerende

:realmad:

Tror pakken ble sendt som BEDRIFTSPAKKE DØR - DØR INNLAND.

PS: Den treords topic tingen er helt borti natta...

7890052[/snapback]

At Posten roter bort pakken på veien er heldigvis for deg avsenderens problem inntil du som mottaker har kvittert for pakken. At Stretto ikke har den på lager nå er jo litt synd, men du har i alle fall krav på en maskin derfra til den prisen du bestilte! :thumbup:

Lenke til kommentar

Men det er jo virkelig noe dritt. Slik jeg ser det har jeg x alternativer:

1) Vente

2) Få den refundert å bestille fra den butikken som har kortest ventetid på lager. (3 dager i følge prisguiden) Og dermed betale 4k mer. (Stretto har ca. 3 uker)

3) Bestille en annen type tablet (m400 f.eks.)

Lenke til kommentar
Men det er jo virkelig noe dritt. Slik jeg ser det har jeg x alternativer:

1) Vente

2) Få den refundert å bestille fra den butikken som har kortest ventetid på lager. (3 dager i følge prisguiden) Og dermed betale 4k mer. (Stretto har ca. 3 uker)

3) Bestille en annen type tablet (m400 f.eks.)

7891928[/snapback]

eller ta dekningskjøp :)

Lenke til kommentar
Hei.

Varen er bekreftet sendt fra distributør.

Det som dessverre har skjedd er at varen er borte i Posten.

De vet ikke hvor den befinner seg men vil sette i gang et manuelt søk etter varen.

Erfaringsmessig kan det ta veldig lang tid før vi får noen tilbakemelding fra Posten.

Vi kan gjerne bestille opp varen på nytt, men den er ikke på lager for øyeblikket så det kan fort ta 2-3 uker å få tak i nye.

Alternativt kan du jo bestille en annen modell.

Håper å høre fra deg.

Med vennlig hilsen/Best regards

Stretto AS

[xxxx xxxx]

Avsender sier de har sendt inn en etterspørsel etter pakken. Bare for sikkerhets skyld, kan dere bekrefte dette? Pakkenummeret er: xxxxxxxxxxxxx

Avsender sa også at de hadde opplevd behandligstider på opp til 3 måneder. Stemmer dette, og er det ofte at pakker blir helt borte?

Hei.

Det er meget sjelden at pakker eller brev blir borte i posten.

Det er pr i dag ikke registrert noen etterspørsel på kollinummer xxxxxxxxxxxx. Behandlingstiden på etterspørsel er som vi skrev 3-4 uker,

Pakken er som vi skrev i et tidligere svar, kun forhåndsmeldt, ikke innlevert.

hm...

Endret av ojb
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...