Gå til innhold

Problemer med layers i gimp

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat innstallert gimp, og har sittet en del og lekt meg de siste dagene, men har støtt på et problem. Når jeg skal prøve å jobbe med layers (noe jeg aldri har gjort før) så får jeg det ikke til å virke slik jeg vil. Det jeg forsøkte å gjøre var å legge to forskjellige bilder oppå hverandre slik at jeg kunne sette sammen disse til ett bilde. Men når jeg prøver å opprette nytt layer i menyen, så blir det bare en kopi av det samme bildet, og jeg får ikke velge om jeg vil bruke et annet bilde. Jeg har forstått det sånn at man kan bruke forskjellige bilder som layers i samme bilde, men det er godt mulig jeg har misforstått...

Det er sikkert en lett måte å gjøre dette på som jeg ikke finner ut av, så hvis noen kan hjelpe meg hadde det vært kjempefint.

Endret av Kvendset
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Begynn med å åpne begge bildene i Gimp. Velg bilde A - merk alt (ctrl+A) - Kopier (ctrl+C).

Velg bilde B og gå til oversikten over lag. Lag nytt lag og la det nye laget være aktivt. Lim inn (ctrl+V). Bilde A ligger nå som "flytende lag". Trykk på knappen med ankeret for å "feste" det flytende laget til ditt nye lag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...