Gå til innhold

Kjørte uten lappen

Deluxe_REborn

Anbefalte innlegg

Synes historien inneholder en eller flere ting som ikke stemmer.

Dersom han ble stoppet i en kontroll hvor politiet eller vegvesnet sjekker om vedkommende har hatt lappen eller ikke, så er det ikke trolig at de lar vedkommende kjøre videre når de ser at han aldri har hatt lappen. Det er så lite trolig at dette har skjedd at eg synes det er morsomt at det går an å tro på det.

Det er mulig er jo at det ikke har hatt muligheten til å sjekke det, og dermed tror på historien om at det er glemt hjemme. Kanskje det var kjøretøyet som ble sjekket? (årsavgift, eu-kontroll, eier osv)

Hvorvidt vedkommende får økt straff eller ikke dersom de oppdager det i ettertid vet eg ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Synes historien inneholder en eller flere ting som ikke stemmer.

Dersom han ble stoppet i en kontroll hvor politiet eller vegvesnet sjekker om vedkommende har hatt lappen eller ikke, så er det ikke trolig at de lar vedkommende kjøre videre når de ser at han aldri har hatt lappen. Det er så lite trolig at dette har skjedd at eg synes det er morsomt at det går an å tro på det.

Det er mulig er jo at det ikke har hatt muligheten til å sjekke det, og dermed tror på historien om at det er glemt hjemme. Kanskje det var kjøretøyet som ble sjekket? (årsavgift, eu-kontroll, eier osv)

Hvorvidt vedkommende får økt straff eller ikke dersom de oppdager det i ettertid vet eg ikke.

7903936[/snapback]

Kameraten som satt i det andre setet måtte kjøre da.....Hvis du leser litt tilbake så står det at han andre hadde lappen men det var ikke han som kjørte.....Men uansett dem finner nok ut at han ikke hadde lappen og blir bøtelagt for det....

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Da har jeg fått en liten oppdatering:

Han fikk et forelegg på 5000 pga å ha ført motorvogn uten førerkort eller gyldig dokumentasjon som kan brukes som bevis.

Står ikke noe om sperrefrist, men jeg regner med han får det når han vedtar forelegget. Spørsmålet er hvor lenge? 1/2 år? 2 år?

Lenke til kommentar

Jeg tipper han får et halvt eller ett års utsettelse.

Litt merkelig at han som satt på ikke mistet lappen, da reglene sier at dersom man er passasjer i en bil hvor man burde vite at sjåføren ikke har førerkort skal man miste lappen.

pc^2004: Kanskje de sjekker om årsavgift er betalt? De avskilta bilene har kanskje ikke riktige merker?

Lenke til kommentar
Hvor gamle er de to som kjørte egentlig? Hvis han med lappen er over 25 og har hatt den i 5 år, kunne dere jo sagt at han ene øvelseskjørte?

8219152[/snapback]

Det samme satt jeg og tenkte. Det blir jo ikke verre enn at han kjørte uten å ha med seg lapp om bestått trafikalt grunnkurs, samt manglende L-skilt bakpå bilen.

Lenke til kommentar
Du tuller? De kunne sluppet unna så billig hvis han uten lappen har tatt TGK.

8241391[/snapback]

Ja det har han, men politiet svarer ikke til forhandlingene akkurat til det, kanskje det skjer noe senere, men jeg tviler. Muligens han må bevise til politiet og attestere til kjøreksolen at han hadde tatt TGK, men tror ikke det hjelper.... :nei:

Lenke til kommentar

Altså, nå henger jeg ikke helt med. Hadde han TGK eller ikke? Hvis han hadde det, så er det jo bare å si at L skiltet må ha falt av, så burde du slippe veeeldig billig unna. Hvis han ikke hadde TGK, så kan du jo prøve å bortforklare det ved at du ikke visste det.

Lenke til kommentar

Situasjonen virker ikke fullt så alvorlig lenger. Hvis han har tatt TGK og glemt å medbringe beviset, skulle han umiddelbart ha nevnt dette for politet. Å bortforklare situasjonen og finne opp historier for politet er det verste man kan gjøre. Såpass burde to voksne menn ha vett nok til å forstå :roll:. Likevel vil jeg tro at det lar seg gjøre om han i ettertid viser beviset til politiet. Da slipper han i det minste å få sperrefrist!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...