EinarEriksen Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 (endret) Det finnes en rekke tjenester med månedsavgift, som for eksempel Jamba, opplysningen 1881, værvarsling, laser-/radarvarsling og lignende. Jeg lurer på om det er noen som har abonnert på en slik tjeneste, men ikke har vært i stand til å kvitte seg med den? Eller noen andre urettferdige eksempler i forbindelse med en slik tjeneste? Endret 7. februar 2007 av CesiuM_e Lenke til kommentar
Dre_C Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Slike tjenester skal det da være mulig å stoppe ved å sende stopp til avsendernummeret. Lenke til kommentar
Propofol Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Slike tjenester skal det da være mulig å stoppe ved å sende stopp til avsendernummeret. 7889799[/snapback] jepp.. kodeord "stopp" til avsendernummret ja. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Har et par drøye eksempler på slike meldinger det ksoter å motta som f.eks fra inpoc hvor en får en melding som koster uten å ha meldt seg på noe annet enn registrert mobilnummer for flere år siden. Lenke til kommentar
glosi Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Det som irriterer meg er at noen ganger kommer det reklame fra firmaer jeg aldri har hatt noe med å gjøre. Har også fått reklame forr XXX filmer o.l uten at jeg noen gang har registrert meg på noen side som har noe med nakenhet eller porno å gjøre overhodet. Men det funker å sende stopp eller nei til nr man får meldingen ifra. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 Det som irriterer meg er at noen ganger kommer det reklame fra firmaer jeg aldri har hatt noe med å gjøre. Har også fått reklame forr XXX filmer o.l uten at jeg noen gang har registrert meg på noen side som har noe med nakenhet eller porno å gjøre overhodet. Men det funker å sende stopp eller nei til nr man får meldingen ifra. 7902799[/snapback] Det er forbudt ved lov. Jeg anbefaler deg å sende info om alt det du har mottatt av slikt til forbrukerombudet slik at de kan få gjort noe med disse useriøse firmaaene Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 (endret) Inpoc har sendt ut reklame på sms de har tatt betalt for. De som ikke ville ha måtte sende Stopp. Dette kalles negativt salg og er ikke lov i norge. Kunden må selv gå aktivt ut om en ønsker å motta betalte tjenester. Jeg har selv brukt kun nr opplysning et par ganger. Men reklame dukka opp. Selv om nr er sperret for reklame. Jeg har sendt stopp melding og mail til kundeservice og trodde det nå var over. Men hva dukka opp i dag? En melding fra Inpoc. Det sier seg selv at det er helt bevisst at de gjør det vil for å sende ut reklame. De vil bryte loven, fordi har fått smekk for dette før av forbrukerrådet. Isteden for å ærlig tjene penger på tjenester, vil de heller bryte loven og gjøre folk missfornøyde. Om dette ikke nå var siste melding så blir det et helvete for Inpoc framover Fant denne http://www.forbrukerombudet.no/index.gan?id=1613&subid=0 Her får de smekk for å sende ut reklame. Problemet er at de nå gjør akkurat det samme, men i tillegg tar betalt. Endret 13. februar 2007 av sesteen Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Flott at det kommer opp i forbrukerombudet, fått flere slike meldinger og måtte sende stopp mange ganger før det hjalp. Sendte dem mail å ba om å bli utmeldt av hele inpoc men allikevel sender de stadig mailer, har nå anmeldt dem for spam og fikk bekreftelse på at forbrukerombudet har sagt fra til dem om å slutte så håper det gir seg snart. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Dette her viser at de skulle vært sperra ute for godt. Telenor og Netcom har muligheter for det, siden de eier nettene. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 (endret) Dette her viser at de skulle vært sperra ute for godt. Telenor og Netcom har muligheter for det, siden de eier nettene. 7935707[/snapback] Men hvorfor skulle det gjøre det, når de sitter igjen med minst 15% av inntektene til Inpoc? Endret 5. mars 2007 av Lurifaksen Lenke til kommentar
Jack_The_Bull Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Man sender "stopp" eller "ikke" til avsender nummeret. Det skal stå i mld som du får hvordan du avbryter tjenesten. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Man sender "stopp" eller "ikke" til avsender nummeret. Det skal stå i mld som du får hvordan du avbryter tjenesten. 7938721[/snapback] Ja, greit nok, men når du må sende stopp 3 ganger før det virker og du blir belastet med feilmelding de 2 første gangene så er det litt frustrerende. Lenke til kommentar
Jack_The_Bull Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 <Ja, greit nok, men når du må sende stopp 3 ganger før det virker og du blir belastet med feilmelding de 2 første gangene så er det litt frustrerende.> Det har ikke jeg opplevd. Har sendt kun en gang og ikke har jeg fått flere mld. JTB Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Fikk svar fra de nå: Hei! Beklager... Dette var en feil og vi har nå vasket grundigere slik at det ikke skjer igjen, reklamemeldingen var gratis. Mvh Aspiro Kundeservice Så selv om nummeret har vært sperra for tlf selgere og reklame i flere år, så klarte de ikke å la være. Men nå håper jeg det var absolutt siste gang. Selskapet har vært som en klegg. Det som forundrer meg, istedenfor å opptre seriøse og tjene pengene på at jeg bruker tjenestene, så gjør de meg bare irritert og forbanna på surr. Den nr opplysningen som ligger inne som netcom extra, er det netcom sin egen? Så en ikke havner opp i enda mer selskaper med reklamemygg Lenke til kommentar
angellwax Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Slike tjenester skal det da være mulig å stoppe ved å sende stopp til avsendernummeret. 7889799[/snapback] jepp.. kodeord "stopp" til avsendernummret ja. 7889818[/snapback] Hvis man ikke er på INPOC sine lister, da, jeg må hvertfall sende stopp melding hver måned. Stopper for en liten stund, før det begynner igjen, har egentlig lyst til å skrive at jeg HATER de, men er redd for at de blir lei seg. Lenke til kommentar
angellwax Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Dette her viser at de skulle vært sperra ute for godt. Telenor og Netcom har muligheter for det, siden de eier nettene. 7935707[/snapback] Men hvorfor skulle det gjøre det, når de sitter igjen med ca 30% av inntektene til Inpoc? 7938719[/snapback] Hvordan sitter de igjen med over 30% av inntektene til Inpoc? Forklar? Og tror du ikke de hadde fått rettslig bråk med Inpoc om de hadde bare stengt tilgangen deres? Tror neppe de har lov til det. Er heller ikke så sikker på at det er teknisk mulig... Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Fordi operatørene tar en stor del av kaka på overtakserte sms. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Eg ble selv av en eller annen grunn meldt på en utenlandstjeneste av ett eller annet slag for en god tid tilbake. Deretter begynte meldingene å dukke opp hver uke. Hver fredag kl 13 for å være nøyaktig. Etter å ha prøvd med å senne 'stopp' og 'stop' til avsenderen uten å lykkes søkte eg opp nummeret på internett. Etter å ha bladd meg igjennom utallige sider med informasjon fant eg omsider to firma som såg ut til å bruke det nummeret. Da sendte eg en høflig, men bestemt epost til begge to på engelsk hvorpå eg ba de om å slette meg fra listen dems umiddelbart. To måneder etter stoppet meldingene Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 (endret) Det går fint teknisk, å stoppe tilgangen til 1985, det er bare to tastetrykk for netteier. De kan gjøre det om de bryter avtalene med netteier og det som er i post og teletilsynets retningslinjer. Akkurat som de stopper kunder som ikke betaler, kan de stoppe Inpoc. Driver de med ulovlige aktiviteter etter norsk lov, eller bryter avtalen, kan netteier stenge dem ute. Selv om de tjener på at disse finnes, er de ikke tjent med useriøse aktører. Alle kan gjøre feil, men jeg tror persolig at Inpoc vipper på fjellstupet snart. Forbrukerrådet kan og gi pålegg om utestengelse om de ikke etterkommer de krav de kommer med. Endret 25. februar 2007 av sesteen Lenke til kommentar
angellwax Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Fordi operatørene tar en stor del av kaka på overtakserte sms. 8020094[/snapback] Jeg fikk beskjed av både netcom, når jeg hadde de, at de ikke tok noe for dette (utover vanlig sms pris). Mulig jeg ble feilinformert men konsulenten sjekket det og alt mulig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå