jedilordno Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Hei Jeg er på søken etter ny bil. Har prøvekjørt A4 Avant og 9-3 Sportscombi. Falt veldig for 9-3 samt at tvillingvogna passa fint der i motsetning til A4. Har noen erfaringer med denne bilen eller noen andre bilmerker jeg bør se på? Pris må ikke overstige 450 000 samt at jeg må dessverre ha automat (ja det er kona) og diesel. Vet jo at ny bil er tapsluk deluxe men vet at jeg nok ikke kan forvente å kjøpe ny bil før jeg tipper 45 (31 nå) hvis jeg kjøper ny i dag, bør jeg kjøpe brukt istedet? Hva er fordelen og bakdelen med ny bil? Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Nybilfordel 1: Nybilfølelsen. Den får du ikke om du kjøper brukt! Nybilfordel 2: Garanti. Kjøper du brukt har du redusert garanti, om noe i det hele tatt. Nybilfordel 3: Bilen holder sannsynligvis litt lengre ... og Saab 9³ er en tøff bil Lenke til kommentar
kennyo Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Har akkurat kjøpt oss Citroën C5, 2006 modell (1,6Hdi, manuelt gear). Kjøpte en demobil med 5700km på telleren da vi overtok. Vi hadde testet MANGE biler før vi valgte denne, men utstyrsnivå, komfort, størrelse og miljøvennlig (i den grad man kan kalle en bil det) motor gjorde at vi valgte en slik. Må ærlig innrømme at vi var veldig skeptisk til Citroën's driftssikkerhet før, men ut i fra heftig detektivarbeid fant vi ut at de nå har skjerpet seg betraktelig. Barnesykdommene som de første modellene hadde, skal nå være en saga blott. Service og vedlikeholdskostnadene, samt forsikringspremien på denne er også lavere enn de fleste konkurrentene kunne komme med. Så jeg har ingen problemer med å anbefale denne varmt Dog er ikke C5 en bil for dem som ønsker seg en racerbil. Motoren er mer enn kraftig nok, det er ikke det. Men dette er en komfort-bil først og fremst! Vil du ha en bil som er mer sportslig satt opp, ville jeg tatt en titt på Honda Accord og Mazda 6. Evt. om du vil ha noe mer komfort enn disse to, og meget bra utstyrsnivå, samt en mer fleksibel bil: Ta en titt på Peugeot 307SW (enten 90hk eller 109hk diesel). Ulempene med en demobil, er selvsagt at de KAN ha blitt kjørt litt røft de første km. Men for det første er ikke en stasjonsvogn en bil som tiltaler de som er tyngst på gassen, og for det andre er det jo tross alt nybilgaranti på den. Motorsykkelen jeg har, kjøpte jeg også som demosykkel, og den har gått uten et feilslag i de snart 4 årene jeg har hatt den etterpå. Mener alle bilene jeg foreslår at du kikker på kommer med automatkasse, og jeg tror alle kommer inn godt under budsjettet ditt En advarsel bare: I det øyeblikket du evt. har kjørt en C5, blir ALLE andre biler som noen kjøkkenkrakker å sitte i i forhold Lenke til kommentar
kennyo Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Noe annet du bør se på, er utslippene. Overstiger de 200gr co2 i snitt pr. km, bør du styre unna. I tillegg bør du styre unna dieselmotorer uten partikkelfilter. De fleste "normale" stasjonsvogner skal ligge godt innenfor dette, men noen "slemminger" kan fortsatt finnes. Anyway: Prøv, prøv, prøv og atter prøv forskjellige biler. Kjipt å kjøpe en bil du ikke er 100% fornøyd med, å sitte med en sånn "pokker, jeg skulle valgt den andre" følelse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå