ltg-hw5 Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Hei Jeg sitter her med en flunkende ny nokia 5500 med nytt sim kort. Ved oppstart må jeg taste inn pin kode noe som jeg tror tyder på at jeg har kontakt med sim-kortet. Når telefonen er oppe å går får jeg meldingen "sim-kort registrering mislyktes" og får ikke kontakt med telenors nett. Noen som vet hva dette skyldes. Taknemlig for hjelp. Hilsen Lars Lenke til kommentar
glosi Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Da kan 3 ting være feil: 1. Sim kortet har ikke blitt registrert hos telenor ennå, (det kan være en portering som ikke har gått gjennom ennå, det kan være en treghet hos telenor som gjør at det ikke har blitt aktivert ennå, eller det kan ha skjedde en feil hos forhandler) 2. Du har sperret ditt abb, enten på grunn av manglende betaling, eller fordi du har meldt telefon din stjålet. 3. Imei nummeret på telefonen du har kjøpt er meldt stjålet og telefonen du sitter med er sperret i telenor sitt nett. Lenke til kommentar
ltg-hw5 Skrevet 7. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2007 Da kan 3 ting være feil: 1. Sim kortet har ikke blitt registrert hos telenor ennå, (det kan være en portering som ikke har gått gjennom ennå, det kan være en treghet hos telenor som gjør at det ikke har blitt aktivert ennå, eller det kan ha skjedde en feil hos forhandler) 2. Du har sperret ditt abb, enten på grunn av manglende betaling, eller fordi du har meldt telefon din stjålet. 3. Imei nummeret på telefonen du har kjøpt er meldt stjålet og telefonen du sitter med er sperret i telenor sitt nett. 7889032[/snapback] Takker for svar. Da vil jeg tippe ditt alternativ 1. Jeg gikk over fra telenor bedrifts abonnement til telenor privat og tok med meg nummeret. Jeg får vente litt å se. Telefonen ble ellers kjøpt oss forhandler og regninger har vært betalt av bedriften. Lars Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Da kan 3 ting være feil: 1. Sim kortet har ikke blitt registrert hos telenor ennå, (det kan være en portering som ikke har gått gjennom ennå, det kan være en treghet hos telenor som gjør at det ikke har blitt aktivert ennå, eller det kan ha skjedde en feil hos forhandler) 2. Du har sperret ditt abb, enten på grunn av manglende betaling, eller fordi du har meldt telefon din stjålet. 3. Imei nummeret på telefonen du har kjøpt er meldt stjålet og telefonen du sitter med er sperret i telenor sitt nett. 7889032[/snapback] er du helt sikker på nr 3 der? For meldingen er som du nevner i 1, mistenkelig lik den jeg får om sim kortet har gått ut pådato/sperret eller ikke aktivisert i nettverket. Lenke til kommentar
glosi Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 er du helt sikker på nr 3 der?For meldingen er som du nevner i 1, mistenkelig lik den jeg får om sim kortet har gått ut pådato/sperret eller ikke aktivisert i nettverket. 7889293[/snapback] Er ikke helt sikker på nr 3. da jeg aldri har holdt en stjålet telefon i handa, men vil tippe at man får ca samme feil da man ikke får registrert simkortet i nettet ved ugyldig imei. ltg-hw5: Hvis du bare byttet abb, så burde kortet ditt virke igjen ganske raskt etter at abo ble endret, hvis dette tar mer enn 1,5 døgn ville jeg ringt telenor. Dersom du fikk nytt simkort når du byttet abb, ville jeg dobbletsjekket at simkortnummeret du har fått er det samme som står på kontrakten. Stemmer ikke dette må du ta kontakt med forhandler eller telenor. Lenke til kommentar
Loko Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Man "må" få nytt sim-kort når man går fra telenor bedrift til privat. Veit ikke hva det skyldes men slik er vertfall telenor systemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå