Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Feil på Harddisk

Anbefalte innlegg

Hei

For noen dager siden fikk jeg problemer med en harddisk av mine tre interne S-ATA harddisker. Harddisken er en Samsung SP1614C SCSI Disk Device.

Disken hadde tre partisjoner - en var viktig og den hadde jeg heldigvis backup av. En annen var fullstendig uviktig. Den tredje var uviktig, men i ettertid skulle jeg gjerne hatt dataene tilbake.

Maskinen frøs fullstendig, og ingenting fungerte. Jeg hadde ikke noe annet valg enn å re-starte maskinen ved å fysisk stenge av maskinen (power off). Når maskinen startet, kunne jeg ikke aksessere partisjonene på denne disken. Ingen av de tre partisjonene fungerte. Når jeg forsøkte å åpne partisjonene, fikk jeg følgende melding; 'Feil diskett i stasjonen. Sett inn (volumserienummer i stasjon H:\'

De to andre harddiskene med tilsammen 5 partisjoner, fungerte problemfritt.

Jeg har ekseperimentert med de andre to partisjonene for å finne måter å redde dataene, men dessverre uten suksess. Det som bekymrer meg er at etter at etter at jeg har re-formatert de andre partisjonene, fungerer de perfekt. Det kan derfor ikke være mekaniske feil på disken, slik jeg ser det. (Men hvis jeg klarer å redde de tapte dataene på den gjenstående stasjonen, kommer jeg likevel til å kassere disken - jeg stoler ikke på at slike feil vil skje igjen i nær fremtid).

Når det gjelder den tredje partisjonen på problemdisken, så får jeg følgende melding fra Diskbehandling;

Filsystem: (blankt)

Kapasistet; 3,53 GB

Ledig pass: 0MB

% Ledig plass: 0%

Disk Investigator gir følgende melding:

Cannot read directory

Jeg har også forsøkt å kjøre ADRC Data Recovery Tools v 1.01, som gir følgende melding:

http://img.photobucket.com/albums/v654/Ken...ataRecovery.jpg

Smart NTFS Recovery gir melding: 'Drive not found!'

Jeg har også forsøkt å kjøre Drive Rescue, men uten suksess. Etter å ha kjørt DR, og forsøker å åpne partisjonen, får jeg følgende melding; 'H:\ er ikke tilgjengelig. Parameteren er feil.'

Nå har jeg blitt en smule desperat, og trenger hjelp. Finnes det hjelpemidler som kan få dataene tilbake, uten at jeg må sende disken til IBAS?

Jeg vil sette pris på all hjelp.

MVH

KK

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...