Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hjelp med deling av nett, dele en proxy server

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg trenger litt hjelp med et lite problem jeg har...

Det har seg sånn at på arbeidsplassen min logger alle på nettverket med Novell client for windows.

Brukerene er tildelt forskjellig grad av tilgang til internett gjennom en proxy server, men hvis en bruker, som har full tilgang til internett, logger på 2 steder, virker kun den siste klienten han logger på, og den andre slutter å virke.

Så det jeg vil gjøre er å dele denne brukerens internett tilgang på hans pc, med et slags program, som gjør at jeg kan koble meg til internett igjennom hans tilgang.

Dette burde gå greit da vi har rettigheter lokalt til å installere/endre på det vi vil på pc'ene sitt oppsett.

Etter en del leting rundt på nettet fant jeg et program: Workgroup Web, som så ut til å være løsningen på problemet, dette var et lite proxy server program, som hadde muligheten til å redirecte til en annen proxy server (se screenshot)

Etter å ha satt opp programmet på hans pc, og browseren på min pc, så det ut til å fungere, noe det på sett og vis gjorde, men web sidene jeg prøvde å nå, tok 5-6 min å laste (de kom til slutt) det var værre enn å sitte på et 28.8 modem :(

Det jeg lurer på om det rett og slett bare er dette programmet som det er noe alvorlig galt med? Eller er det en sperre i sytemet som gjør det?

Er det en bedre eller annen måte å gjøre dette på, et annet program? eller er det noe i systemet som gjør at det fungerte dårlig?

Håper på noen gode tips her, da det til tider er mye dødtid på jobben :D

post-7588-1170811306_thumb.jpg

ww.zip

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...