Gå til innhold

Gamerpc til ca 15-16K

Anbefalte innlegg

Hei!

Etter flere år med venting, masing o.l om min families stuepc skal jeg endelig kjøpe meg en egen. Jeg har en god stund nå vært inne på forumet og lest hva andre har bestilt av pc, så jeg vet sånn noen lunde hva jeg kan tenke meg.

Maskina skal være en hardbarka gamerpc og jeg har et budsjett på maks 16 000 kr.

Håper å få endel innslag om delene passer/ yter bra sammen, om det finnes bedre tilbud o.l

Skjerm, tastatur og mus har jeg fra før.

Mitt oppsett

KABINETT

-Lian Li PCA10B

STRØMFORSKYNER

Fortron-Source Epsilon ATX-700W

Trenger jeg 700W, eller kan/burde jeg velge en med mindre og litt billigere?

HOVEDKORT

Asus P5B-E PLUS P965 S-775

PROSSESSOR

Intel Core 2 Duo E6600

SKJERMKORT

Leadtek Winfast GeForce 8800 GTX

Jeg leste et annet sted på forumet at dette skjermkortet er akkurat det samme som til 5000, stemmer dette? Tror nok uannsett at jeg vil gå for dette...

MINNE

OCZ DDR2 2048MB Special Ops Edition

HARDDISK

Western Digital 250GB S-ATAII 7200 RPM

HARDDISK2

Western Digital 320GB IDE ATA/100

OPTISK LESER/BRENNER

Samsung DVD brenner SHS-183A

CPU-KJØLER

Thermaltake Big Typhoon VX 120

PRIS: ca 15 000 kr

I tillegg skal jeg ved siden av kjøpe Microsoft Windows Vista Home Premium OEM, Engelsk versjon 64-bit.

Håper på seriøse svar :)

nfa

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=34626

http://netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=30817

lagring du valgte ide

system disk

http://netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=6966

du valgte raid disk

sikkert ingenting å si i praksis

800mhz ram med cl4 istedenfor cl5

jeg ser ingen grunn i å ha sli, , det vistnok kun bra ved høyere oppløsninger, dvs noe annet en vanlig pc skjerm. så er det ikke 100% en plass mellom 25 og 50%

ved 1600x etc

at det er sli på hovedkortet gjør ingenting betaler lite for det bortsett fra dette:

16x i sli gir 8x/8x

dyre hovedkort gir 16x i sli gir 16x/16x da koster det, ofte tusenlappen. asus 650 gir mest fps og er veldig oc vennlig.

8800gts 320mb 2500kr

8800gts 640mb 3500kr

8800gtx 700mb 4500kr

til vanlig bruk så tipper jeg 8800gts 320mb vil være mer en tilstrekkelig 12.februar

hvis planen er 2 8800gtx så bør du kunne overklokke til 3.6 ghz sånn jeg har forstått det. hvis ikke var det vist ikke vits med 1 engang.

en 1.8 6300 tilsvarer en am2 5200så 2.4ghz er noe å gå på for å si det mildt. gode gamle fx har fått status som lada

skjerm klarer vel å finne selv, 4ms holder vel.

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar
hva vil egentlig raid si? :blush:  har lest om mange som snakker om det men ikke hva det er :hmm:

Passer alle delene?

og trenger jeg 700W eller kan jeg gå for noe mindre?

7891938[/snapback]

Tror du vil klare deg med en god 600W, men PSU'en er nok ikke det første du bør spare penger på.

I mine øyne ser alt ut til å passe sammen, skjønt jeg ikke kan si noe sikkert med RAM'en. Sikkert noen her som har bedre greie på det enn meg.

RAID er et system hvor HD'er settes opp for å jobbe sammen, og det finnes noen forskjellige slike systemer. Wikipedia.no

Du burde nok velge to SATA disker på samme størrelse, så har du mulighet for RAID (du har nok lyst på det, når du finner ut hva det er ;) )

Skjermkortet er konge til den prisen, men har sett en del diskutere hvorvidt det lønner seg å bestille fra advance.no. Er visst 1 mnds leveringstid og en del har tydeligvis dårlige erfaringer med webshoppen. Men kortet i seg selv skal yte akkurat det samme som andre stock 8800GTX-kort.

Ellers ville jeg kanskje gått for et litt råere hovedkort (synes selv ASUS Commando ser veldig spennende ut), men det kommer helt ann på smak og behag. Har uannsett hørt mye pent om P5B-serien.

Lenke til kommentar

takk for svar :)

bestiller skjermkortet fra en annen leverandør istedenfor, noen som har noen erfaring med techlife.no?

Tror jeg også går for harddiskene og ram`en som "pizzafordi" foreslo.

Hovedkortet må jeg tenke litt på pga penger, men likte forslaget ditt og skal vurdere det!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...