Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

pc`en stopper opp under oppstart

Anbefalte innlegg

Jeg installerte Remote Admin på en pc jeg har, og når jeg måtte reboote, så ble alt svart etter bios. det skjer ingen alverdens ting, bortsett fra at skjermen blir svart. Hører med til historien at jeg skiftet litt om på video-innstillingene i windows, men det skal vel ikke ha noe å si når det stopper opp så fort. Det er etter bios-loadingen, så blinker den lille understreken oppe i venstre hjørne, så blir det svart. Noen som har råd til å løse problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Programmer du installerer skal ikke påvirke BIOSen din. Og hvis maskinen henger i POST, er det sannsynligvis noe feil i BIOS. For å resette BIOS, kan du enten gå inn i BIOSen rett etter en reset. Man trykker vanligvis DEL eller F1 eller F12 (avhengig av hva slags maskin/hovedkort du har). I BIOS-menyen har du et valg som heter "reset to defaults" eller "load optimized defaults" eller "load failsafe defaults" etc. En annen måte å gjøre det på er å resette CMOS. Dette gjøres ved at du flytter en spesiell jumper på hovedkortet (les manualen for å finne hvilken og hvordan), alternativt at CMOS-batteriet tas ut i 2-3 minutter, mens nettspenning er frakoblet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...