JC81 Skrevet 20. desember 2001 Del Skrevet 20. desember 2001 Jeg har som sagt en NEC Versa Note VX som jeg skal oppgradere HD på. Iflg. nettsidene til NEC så har de testet disker opptil 18 GB uten problemer. Har gått til innkjøp av en IBM travelstar 30 GB som jeg håper skal fungere. Hvordan skal jeg gå fram når jeg skal skifte ut disken? Kan det å ta ut, men hva med oppstart, programvare, OS osv?? Noen som kan komme med litt veiledning, så hadde det vært kjempefint!!! Takk!! Lenke til kommentar
tommelomsk Skrevet 21. desember 2001 Del Skrevet 21. desember 2001 Hei Har selv en NEC VERSA NOTE VXi. For å være sikker på at du har den nyeste bios'en til din NEC så kan du sende en mail til: [email protected] (www.integris.no forøvrig) og spørre pent om de kan sende den(bios'en) til deg. Spør samtidig om om hvor stor harddisk maskinen støtter etter oppdateringen. De er veldig flinke og service-innstilt. Sett inn den nye harddisken din. Da er du klar til å legge inn operativsystemet på pc'n, det er ikke noe problem å legge inn Win2000, har det selv. Installer OS'et, og så er du nødt til å legge inn litt annet, som f.eks. skjermdriver, lyddriver, musdriver, keyboard osv. Veldig viktig å følge instruksjonene som er med driveren. Dette tar litt tid, men MÅ gjøres, du finner dette på: http://se.nec-online.com/our_product_range...aptop.asp?id=10 trykk knappen "support" (helt øverst), trykk på "Produktinformation" (midt på siden) så finner du din maskin, som er VERSA VX, trykk denne, så er du der. Her finner du stort sett alt du trenger, gjør deg kjent med denne siden først som sist. Etter at dette er gjort så er det bare å legge inn programmer og da er du i mål. Dette vil forøvrig ta noen timer, så smør deg med tålmodighet. Tror at du maks (maks = 2 x 128 MB)kan legge inn 256 MB RAM, men det går med 3. parts minne fra komplett til 295 kr. for 128 MB RAM, har det selv. Hvis det er noe du lurer på så kan du bare sende meg en mail. Lykke til tommelomsk Lenke til kommentar
JC81 Skrevet 21. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2001 Takk for tipsene! Har ikke fått harddisken ennå. Hm... er kanskje på jordet? Har vært dum nok til å ha bestilt harddisk allerede FØR jeg har sjekket hvor stor maskinen kan takle. Lastet ned en BIOS-oppdatering fra NEC sine hjemmesider for noen dager siden, det skulle vel være den siste...? Har kjøpt en 30 GB IBM-disk, tror du maskinen klarer det? Takk for hjelpen så langt. Mailer deg hvis det er mer (og det gjør det nok...). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå