oddmvea Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Jeg har en ekstern lacie harddisk på 2x500mb. Diskene er hitachi. Controlleren røk i et lynnedslag, men disken var avslått, så jeg håper egentlig på at dataene er ok. Jeg har tatt ut begge diskene og forsøkt å koble de til internt. Med disk 1 går dette helt fint og jeg kjører nå getdataback for å se hva som finnes av data på disken. Det tar jo sinn tid med 500 mb. Disk null derimot er ikke like grei. Har prøvd med to forskjellige pcer, og begge nekter å laste windows ferdig når disken er koblet til. Uansett hvilken jumper setting og ide-kanal. Maskinene låses et stykke etter oppstartsbilde for xp. Har nå koblet den til et annet kabinett med usb2. Da har den den festlige egenskapen å nekte meg å starte programmer så lenge den er koblet til. Når jeg så slår den av, åpnes alle programmene jeg har prøvd å starte mens den var tilkoblet. Jeg får den heller ikke fram i windows. Finner den i partition table doctor og prøver å fikse den der nå. Er det noen som kan forklare hva som gjør at denne disken nekter xp å starte, og nekter xp å åpne programmer. Den bruker ikke opp cpu'en og ikke minnet. Men noe må den jo blokkere. Er det også noen som hvet om lacie-kontrollerene stiper dataene over to harddisker, eller om de bare begynner med den første og hopper over på den andre når den er full? Og hvis noen har et forslag til hvordan jeg kan få dataene tilbake på en enklere måte enn jeg gjør nå, er jeg selvfølgelig åpen for inputs... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå