Gå til innhold

s775 overklokkingsvennlig hovedkort?

Mixy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har lest litt rundt, og har lest at man ikke kommer like høyt opp i FSB som jeg kanskje har mulighet for med gigabyte sine DS3/DS4 kort.

Ser ut som om jeg kliner til med P5B-E PLUS her nå ^^ Så får jeg ta konsekvensene senere (dårlig økonomi XD)

Lenke til kommentar
Har lest litt rundt, og har lest at man ikke kommer like høyt opp i FSB som jeg kanskje har mulighet for med gigabyte sine DS3/DS4 kort.

Ser ut som om jeg kliner til med P5B-E PLUS her nå ^^ Så får jeg ta konsekvensene senere (dårlig økonomi XD)

7908615[/snapback]

SWEET :cool:

.....og ingen kan si at jeg ikke driver med hjernevasking for ingenting :!:

Endret av Nassuz
Lenke til kommentar

haha ^^

Nei, jeg får se når jeg får det neste uke en gang, om jeg er heldig ^^ Kommer vel ikke for langt, men håper på en pen liten 24/7 klokk :)

Melder meg antakelig på tråden din om P5B E PLUS hovedkortet som du har startet ^^ Leste igjennom nå, skjønte svært lite egentlig. Vant til å forholde meg til FSB, multiplier, vcore og vdimm for det meste ^^

Lenke til kommentar

Du slipper å tenke på multiplier nå, en E6300 er ulåst nedover, den har standard x7 multi. Du kan også sette x6 i bios. Og du behøvet heller ikke tenke på HT linken som du må ta hensyn til på en AMD. Sett cpu fsb på 1066, sett minnet ditt på 533 i bios da kjører cpu/ram 1:1 og det er bare å stille opp fsb og glise :D .................+ volt og timinger på minnet da,men det finner du ut av seinere.

Lenke til kommentar

Er ingen "hardcore" overklokker jeg heller,men kjører min E6600 på 3000Ghz 24/7 uten noen problemer. Tempen er også veldig lav med 34 grader på idle og ikke høyere en 45 på load. Var noen som påsto at min Scythe Mine Rev. B kjøler ikke ville holde,men den er jeg veldig fornøyd med. Den er veldig stillegående.

Jeg er kresen på støy,så boxed-kjøleren anbefaler jeg å kaste i søppla! :)

Lenke til kommentar

Ja og nei :dontgetit: .....lol... jeg har kjøpt meg en Xeon 3060 som egentlig vel i bunn og grunn er en E6600, men Xeon er Intels svar på Opteron, altså en serverprosessor.

Jeg hadde en E6600, men den solgte jeg ved et "uhell" før jeg hadde testa den ordentlig, men brodern har den så den er ikke langt unna.

Les litt om den Xeon i aspstein sin Xeon post i "overklokking av prosessor" forumet, jeg har akoratt posta en ny PB så det kan være værdt å se hva de gjør på vannkjøling som jeg bruker nå :)

Lenke til kommentar

Jeg har nå mottatt ett P5B-E Plus, og må si at det er Sweet :D

Uansett, jeg kjøpte en av denne. Etter tips i (denne?) en tråd. Uansett, nå har jeg skjønt at den trenger strøm, og den kabelen har ikke jeg :/ Står at den kabelen skal følge med hvis man kjøper "kit" i bruksanvisningen, jeg vet ikke om jeg har det. Uansett, så var embalasjen tatt opp (den var helt løs), så den kan ha blitt tatt ut.

Lurer bare på hvordan jeg nå kan få dette til å funke? Billigst mulig? ^^

Lenke til kommentar
Hva var grunnen til at du valgt P5B-E PLUS framfor P5N-E SLI? Lurer nemlig på dette selv :p

7951517[/snapback]

Hvis det var meg du spurte, valgte jeg P5B-E Plus fordi jeg ikke har planer om å kjøre SLI og kortet er kjempebra til overklokking.

Vurderte 680i-kort, men pris og spesielt en del trøbbel med de korta skremte meg til å velge noe annet. :)

Ellers er kortene ganske like.

P5N-E SLI har 4 IDE, men litt få S-ATA tilkoblinger.

Men det var sikkert Mixy du spurte..? :)

Endret av Loke_h
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...