Gå til innhold

Ps3 20 GB kommer til sommeren


UrgeLoL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Leste et sted at 20gb harddisken faktisk er mye tregere enn 60gb pakka.

 

Spill generelt lades visst mye tregere.

 

Virtua Fighter 5, som kan installeres, hadde faktisk 5 sekunders ladetid mellom kampene på 20gb harddisken mens på 60gb så var det bare 1-2 sekund.

 

Så denne er kanskje ikke så særlig bra deal likevel.

Lenke til kommentar
Ganske crappy valg SONY gir oss ja. Mye bedre om valget hadde kunnet ligge på om vi ville ha Blu-ray eller ikke. Prisen hadde sikkert gått ned fra 6000 til 3500-4000 kanskje. Men nå skal jo PS være altmuligmaskin plutselig så... rolleyes.gif

 

Når de først har laget en versjon med bluray så må det nesten bli sånn.. Ellers må etterhvert spill ut i to versjoner også. Og det ville vært enda særere.

 

De kunne ha brukt den kun til film, men det minsker verdien av en sånn spiller.

 

 

Er det HDMI på 20gb versjonen?

Ja :)

Endret av tidus2k4
Lenke til kommentar
Er det HDMI på 20gb versjonen?

7888962[/snapback]

 

Ja det er HDMI på begge versjonene. Sony hadde lenge tenkt å droppe HDMI på 20gb modellen, men kom heldigvis på bedre tanker.

 

Forskjellene som jeg vet om er at 20gb ikke har:

-60gb HD (Seff)

-Ikke wireless

-Ikke minnekort leser (Killer feature ...)

-Også noen mindre kosmetiske forskjeller.

 

Kanskje andre kan hjelpe meg med andre forskjeller. Om jeg har glemt noen.

 

For meg er 20gb den som frister mest pga at jeg har en switch rett ved siden av stereobenken.

 

Håper den blir 1000kr billigere, men jeg tror egentlig at Sony har lyst til å selge oss 60gb versjonen.

Lenke til kommentar

Vil tru dette er gode nyhende for ein del...sjølv må eg nok ha "full pakke"-versjonen, men det er sikkert mange som heller vil spare nokon kroner og klare seg utan minnekortlesar og trådlaust nett. Harddisken kan vel byttast ut om han blir for liten. :)

 

Når det gjeld den evige sytinga om at vi skulle ha fått ein versjon utan Bluray: Kanskje det snart er på tide å berre akseptere at PS3 har Bluray som ein del av grunnspesifikasjonen? Spelutviklarar er nødt til å ha ein grunnspesifikasjon dei kan stole på. Å nedgradere denne etter at konsollen er lansert, vil vere å dolke utviklarane i ryggen, samstundes som ein skyt seg sjølv i foten. Det ville rett og slett ha vore idioti.

 

Kay

Lenke til kommentar

Jeg er enig at det er særs uheldig å endre specs etter at en konsoll er sluppet. Men det kunne vært teknisk mulig.

 

Alle ps3 konsoller har muligheten til å lese dvd-9 plater. Alle de spillene som er gitt ut til nå kan mastres om til dvd-9. Hva om Sony sier at fra nå av skal alle spill lages til DVD-9 for samtidig å slippe en game only ps3 uten blu-ray spiller.

 

Da kunne de som ønsket ps3 til spill kunne kjøpt seg en forholdsvis billig konsoll og de som er interesert i blu-ray ( Jeg inngår selv i den kategorien) kunne kjøpt premium delux utgaven. Det hadde ikke vært vanskeligere enn det ...

 

Problemet er at Sony ikke har inkludert blu-ray i ps3 for å kunne lage store lydfiler til spill, selv om eksentriske spillutviklere mener det, men for å vinne en formatkrig.

 

Det er nå mine tanker om emne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...