Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

DrayTek 2600Ge, Telenor nekter

Anbefalte innlegg

Vi bestilte bredbånd og bredbandstelefoni fra telenor i oktober 2005. (ringte 05000 for å bestille)

Siden vi ønsket trådløst bredbånd fikk vi tilsendt DrayTek Vigor 2600Ge ruter, for den nette sum av kr 999.

Denne begynte å fuske i desember 06 og dem fungerer bare når den vil og helst må du sitte 0.5 meter fra ruteren.

Jeg har selvfølgelig ringt å reklamert først i desember 06. (skulle få til sendt ny ruter)

Vi ventet og ventet og purret og ventet.Så ringer jeg igjen idag.

Svaret jeg får er du får ikke ny ruter for du må lyve telenor har aldri hatt draytek rutere. Vi kommer ikke til å sende deg ny ruter.

Jeg kan være ganske overtalende når jeg vil, men jeg kommer ingen vei med denne kundebehandleren, forsøker så å snakke med andre på kundeservice selv om de har mange års erfaring i telenor så er det ingen som vil innrømme at telenor har hatt disse ruterne.

Må altså betale nye 999 kr for å ny ruter og nye 599 kr til relacom for installasjon

Noen forslag på hva jeg kan gjøre for å bevise at telenor har hatt disse ruterne?

Jeg vil jo tro at telenor har f.eks gamle ordre logger eller pakksedler og fakturaer på at de har kjøpt dette utstyret fra Draytek, men hvordan skal jeg få de til å grave i gamle papirer så lenge de ikke tror på meg?

Er det noen andre som har erfaring med lignende saker?

Alle svar mottas om Stor Takk.

Vennlig hilsen Carmie

Endret av carmie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen forslag på hva jeg kan gjøre for å bevise at telenor har hatt disse ruterne

Jeg vil jo tro at telenor har f.eks gamle ordre logger eller pakksedler og fakturaer på at de har kjøpt dette utstyret fra Draytek, men hvordan skal jeg få de til å grave i gamle papirer så lenge de ikke tror på meg?

Er det noen andre som har erfaring med lignende saker?

Alle svar mottas om Stor Takk.

Vennlig hilsen Carmie

7888007[/snapback]

Du bør vel først og fremst finne fram din egen pakkseddel og kvittering... ?

Lenke til kommentar

jeg har også en draytek fra telenor, skal lete når jeg kommer hjem.

Likte ikke hastigheten til telenor, byttet til nxtgentel og alt er mye bedre, de har til og med gratis utleie av rutere ved nytegning hos dem :p Mange klager på kundeservice, men jeg er kjempefornøyd med den.

Lenke til kommentar
Tror heller det er Relacom som ar solgt deg denne ved installasjon.

Kontakt dem for reklamasjon.

7888149[/snapback]

Sier meg enig i det, veit dem har i hvertfall solgt masse av dette her i Sogn og Fjordane når dem har vært hos kundene og installert ADSL.

Lenke til kommentar

Takk for tilbakemeldinger.

Jeg er 100 % sikker på at jeg har kjøpt denne ruteren av telenor, jeg ringte selv 05000 for å bestille.

Vi kontaktet først relacom etter at vi hadde hatt utstyret ca en uke fordi vi ikke fikk til installasjonen.

Vi har selvfølgelig fakturaen fra telenor, problemet er at det ikke står spesifisert hvilken type ruter det er.

VI har også hentekvittering fra posten som viser at varen er sendt fra telenor.

Når det gjelder pakkseddel så har vi dessverre ikke denne.

Jeg bestilte en studentpakke som gjorde at jeg fikk refundert noe av kostnaden for ruteren fra telenor.

Jeg har forsøkt kundeservice igjen, mener at dersom de må ha registeret hvem ruter de har sendt meg og i tillegg refundert penger for. Dette klarer de altså ikke å finne ut av.

Ser i midlertidig ut til at jeg kan få løst saken ved å sende ruteren direkte til draytek for service, er mulig at jeg bare gjør det.

Men jeg har ikke mye lyst til å gi opp saken ennå pga arrogansen jeg møtte hos telenor. Er utrolig ekkelt å få tilbake melding på at jeg lyver og forsøker å skaffe meg bedre utstyr. De må ha sendt denne ruteren til flere en meg, så jeg lurer på hvor mange som møter den samme arrogansen.

Lenke til kommentar

Hei, jeg hadde Telenor for lenge siden, opplevde en lite mareritt med dem jeg oxo.

Jeg bestemte meg for å si opp avtalen siden jeg ikke orket den 1GB grensen dems, men jeg hadde papirer på at det var 1 års binding, så jeg sa opp pr mail, bestilte hos Tele2. Men så begynner Telenor å i legge med en regning på 1500 kr pga brutt avtale. Fikk kranglet med bort fra dette selskapet.

Det må da være mulig å få noe ut av dette.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Telenor ringte idag. Var samme personen som var så arrogant på tirsdag. Hun måtte legge seg lang flat å beklage at jeg ikke ble trodd. Hun hadde nemlig sjekket litt rundt med kollegane sine viser seg at telenor har solgt meg ruteren alikevel. De skulle informere alle på kundeservice. Er veldig fornøyd med særdeles ydmyk unnskyldning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...