simenn Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 jeg er på jakt etter futuristiske, totalitære filmer, ala brazil, 1984 og v for vendetta. noen som har noen gode forslag? Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Children of Men.... Lenke til kommentar
Caress_the_Pale Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Equilibrium. Mulig Metropolis var noe sånt og. Fikk aldri sett den ferdig. Lenke til kommentar
Kowalski Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Brazil var vel aldri futuristisk, but i digress Metropolis kan ikke anbefales nok, og i tillegg må du utvide pensumlista med: Fahrenheit 451 og Alphaville Om du liker Brazil like mye som meg så er disse fullstendig nødvendige, se dem så fort du kan. Spesielt Alphaville er sensasjonelt flott fotografert, og den maler et rimelig interessant tidskoloritt. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Om du er ute etter dystopiske scifi-filmer så er vel svaret Blade Runner Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Children of Men.... 7888066[/snapback] Den kan også jeg anbefale på det sterkeste, og den har også sopet med seg masse god kritikk. Ellers er det vel Blade Runner som nevnes, selv om det kanskje faller litt utenfor. Vet jeg ikke bidrar med noe her, men hadde en film på tunga som ramlet bort, skal redigere om jeg husker hvilken film det var. Lenke til kommentar
TomJ Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Vil kanskje nevne Robocop eller Total Recall. Begge har totalitære samfunn på en måte og utspiller seg i fremtiden. Om du tror de er "dype" vil jeg neppe si men om de er brilliante filmer kan jeg si meg enig i. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Judge Dredd.... "I am the law". Eller som den godeste Stallone sier det; "Øy øm the Løw" Hvorvidt den egentlig er å anbefalle er jo en annen sak. Men så er det jo Sly. Blade Runner er allerede nevnt, veldig god film. Lenke til kommentar
tendilenz Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 (endret) Her er en oversikt til glede for trådstarter. EDIT ehh..trodde jeg skulle finne Battle Royale på den lista, men ikke det. Den kan du jo og sjekke ut. Endret 7. februar 2007 av tendilenz Lenke til kommentar
simenn Skrevet 7. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2007 takk! nå har jeg litt å titte på, planlegger maratondager så snart eksamensrushet mitt har gitt seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå