WaterMarked Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 (endret) Jeg har i det siste opplevt at nettet SUGER, ja det er så dårlig nå at jeg føler jeg kan si at det suger... Sider som henger seg, dårlig nedlastningshastighet osv... Spesielt diskusjon.no har jeg lenge opplevt henger seg. Men nå opplever jeg dette over alt og det går meg på nervene... Modem og alt er tipp topp, har ikke virus osv. Noen andre som har samme problem. Har telenor. Endret 6. februar 2007 av The_Free_Man Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Telenor har hatt en del problemer med routingen nede i europa, men de skulle ikke ha noe å si på norske servere. Bruker du trådløst nettverk? Lenke til kommentar
hiper Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 tror diskusjon.no blir litt tregt for alle somme tider, husk det er veldig mye trafikk til disse serverne.. Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 6. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2007 (endret) Dett gjelder ikke bare diskusjon.no, men mange andre norske sider som jeg normalt ikke har hatt problemer med. Nei jeg bruker ikke trådløst, hadde jeg gjort det så hadde den trådløse routeren vært 30cm fra pcen. Endret 6. februar 2007 av The_Free_Man Lenke til kommentar
Lidskjalv Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Sjekk ut om du har for dårlig SNR (aka lang linje til sentralen ->dårlig signal) Noen modem viser dette Lenke til kommentar
mysteq Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Kjør hastighetstest for å se hvor treigt det går, og kjør traceroute mot treige sider for å se hvor problemet ligger og feilmeldt så til din ISP... Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 7. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2007 Upload-hastigheten er noe treg. Ellers så er ikke hastigeten så værst. Tatt et par tester som, resultatet havner somregel på rundt 3500kps inn og 150kbs. Egentlig burde jeg ligget på 350kbs ut, tidligere når jeg har tatt samme testene så har jeg ligget på 4-5000kbs og 3-500kbs ut. Lenke til kommentar
abrj Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Hjemme har vi problem med en sentral som er full. Selv om vi skal ha 4000/400 opplever vi bare å få alt fra 500/150 og opp til 2700/400, dette varierer fra sekund til sekund... Har feilmeldt det til Telenor, og de skal gjøre noe arbeid på sentralen på fredag, men de kunne ikke love at det ble bedre... Forbanna tulleselskap. Lenke til kommentar
johome Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Det kan jo være brannmuren din som struper hastigheten på nettet. Jeg har opplevd det samme for en stund siden, og prøvde litt av hvert før jeg slo av brannmuren. Det viste seg at jeg hadde satt opp min Kerio firewall for strengt. Etter at jeg hadde konfigurert firewallen korrekt gikk netthastigheten opp igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå