skads Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 Skal kjøpe meg et digitalt kamera og lurer litt på hva jeg skal legge vekt på! Pris rundt 5000. Kameraet skal brukes til det meste, men ønsker et som kan ta bilder på litt lang avstand, feks. ved hockeymatcher! Noen som vet om noen? skads Lenke til kommentar
permo Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Då bør du sjå på Olympus c-730uz. Dette kameraet har ein flott 10 x telelinse. Sjå på testresultat/ brukarerfaringar hos Akamera. https://prisguiden.no/vis_produkt.php?v...%20Zoom&id=9477 Kjøpte dette hos MPX. Lenke til kommentar
skads Skrevet 3. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2002 Hva med å kjøpe et digitalt video kamera isteden og bruke dette også som fotoapperat? Man får jo da en bedre optisk zoom! Men hva med oppløsningen blir den dårligere? PÅ Olympus c730 er det 3.1 MegaPixel.. skads Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Jeg antar oppløsningen på videokamera er langt dårligere? De videokameraene jeg har sett hadde 1 megapixel... Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Oppløsning er en ting, men kvaliteten på objektivet er ikke tilpasset stillbildeopptak. Skjønt jeg har sett bra bilder i albumformat tatt med videokamera. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Til ditt bruk trenger du en lang zoom som har god lysstyrke. Se på Fuji 2800 hos Japan Photo til 2999, den har bare 2,1 Mpix, men 8 x zoom (tror jeg det var), og dette er en VELDIG god pris. Selv om du må kjøpe lader (GP 1800mAh til 299 anbefales, samme sted) og et større kort (64/128 MB). Eneste "ulemper" er at den optiske zoomen gjør at kameraet blir relativt stort og klumpete, og at det bruker SM-kort (som er bra i seg selv, men som blir erstattet av xD-kortene). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå