Gå til innhold

Wakeboard / vannski hjelp.


Anbefalte innlegg

Heisann, usikker på om eg burde poste det her eller under sport og fritid, men tester her ;P

 

Har sjølv stått på telemark, slalom og snowboard i 10 år nå, og klarer meg bra i bakken tar blant anna back flip, 360 mm(på brett).

 

Men når eg prøver med wakeboard etter båten vår (Buster L,50hk, ca 33knop) har eg ingen sjanse, klarer å hoppe over hekkbølga uten problem, med sliter med høgde og fart til å klarer dei bra triksa, kunne gjerne ønskt meg større hekkbølge.

 

Vi har bestilt ein ny båt no då (bowrider på 19 fot med 225 hk) men det blei utsatt for oss til slutten av sommerferien ;<

 

Lurte derfor på om nokon hadde råd til korleis eg kunne forbedre det eg har no, og sette opp eit wakeboard tårn i buster er vell meir eller mindre umogleg +det koster litt for mykje ettersom vi får ein båt med det i slutten av ferien.

Men såg etter andre triks, f.eks. korte ned tauet eller noko, gjerne noko som er lett og få til og ikkje krever mykje arbeid :)

På gjerne litt tips med vannski her, klarer grab og indy, men det er så vidt det går og eg savner dei større flyga man får i ein bakke ;P

 

På førhånd takk

Xavier.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann, usikker på om eg burde poste det her eller under sport og fritid, men tester her ;P

 

Har sjølv stått på telemark, slalom og snowboard i 10 år nå, og klarer meg bra i bakken tar blant anna back flip, 360 mm(på brett).

 

Men når eg prøver med wakeboard etter båten vår (Buster L,50hk, ca 33knop) har eg ingen sjanse, klarer å hoppe over hekkbølga uten problem, med sliter med høgde og fart til å klarer dei bra triksa, kunne gjerne ønskt meg større hekkbølge.

 

Vi har bestilt ein ny båt no då (bowrider på 19 fot med 225 hk) men det blei utsatt for oss til slutten av sommerferien ;<

 

Lurte derfor på om nokon hadde råd til korleis eg kunne forbedre det eg har no, og sette opp eit wakeboard tårn i buster er vell meir eller mindre umogleg +det koster litt for mykje ettersom vi får ein båt med det i slutten av ferien.

Men såg etter andre triks, f.eks. korte ned tauet eller noko, gjerne noko som er lett og få til og ikkje krever mykje arbeid :)

På gjerne litt tips med vannski her, klarer grab og indy, men det er så vidt det går og eg savner dei større flyga man får i ein bakke ;P

 

På førhånd takk

Xavier.

7887170[/snapback]

 

hva slags wakeboard har du da? kan ha litt med wakeboardet ditt å si også....

det finnes mange typer ser du, f.eks lengde, bredde, etc...

Lenke til kommentar

ok....

 

jeg har ikke allverdens med peiling jeg heller. men har sett nå en stund og lest mye ang wakeboard, ettersom jeg ønsker å skaffe meg selv.

 

jeg har blitt en del klokere, men ikke alt for mye kan jeg si.

 

men har du sjekket at lengden på brettet passer med vekten (kg) din?

 

det finnes en del forskjellige brett butikker online i norge, men ingen har spesielt påvirket min interesse for å si det på den måten.

 

jeg har sett på litt brett og bindinger ifra usa, spesielt ifra The-House som har utrolig bra utvalg. Men kan være lurt å gå sammen med et par andre å handle sammen ettersom toll og fraktkostnader kan bli litt høye.

 

Ellers er det bare å google litt så finner du nok mer info....

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...