Gå til innhold

formatereing finner ikke hd! [løst]

Anbefalte innlegg

Hei har en samsung 250 gig sata 2 disk, med ntfs system, men når jeg kjører xp cden, så kommer ikke hden opp på plaseringer jeg kan instalere xp på!? what the fuck skal jeg gjøre? jeg har hørt at jeg skal floppye med det sier meg litt for mye! har ikke diskettstasjon, så hva nå, må få formatert den pcen, går saktere enn mor mi på 2 mil joggetur bare på en rs! skal på tg å må ha bra pc til cs compoen spiller med 50 fps ca i cs nå, så har ikke sjangs å bli med i cs compo uten formatering, hadde 100 fps for 1 mnd sia, så hjelp meg, er desperat nå!

Endret av Axzter
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Felt Verdi

Hovedkort egenskaper

Hovedkort ID 63-1004-009999-00101111-040201-VIA_K8$1XXXX000_A6741VMS V3.3 100404

Hovedkort MSI K8MM-ILSR (MS-6741)

Front side buss egenskaper

Bus type AMD Hammer

Virkelig klokkehastighet 200 MHz

Effektiv klokkehastighet 200 MHz

HyperTransport klokkehastighet 800 MHz

Minne buss egenskaper

Bus type DDR SDRAM

Bus bredde 64-bit

Virkelig klokkehastighet 164 MHz (DDR)

Effektiv klokkehastighet 327 MHz

Båndbredde 2618 MB/s

Chipset buss egenskaper

Bus type VIA V-Link

Bus bredde 8-bit

Virkelig klokkehastighet 67 MHz (QDR)

Effektiv klokkehastighet 267 MHz

Båndbredde 267 MB/s

Hovedkort fysisk informasjon

CPU sokler 1 Socket 754

Ekspansjons sokler 3 PCI, 1 AGP, 1 CNR

RAM sokler 2 DDR DIMM

Integrerte Enheter Audio, Video, LAN, IEEE-1394

Form faktor Micro ATX

Hovedkort størrelse 240 mm x 240 mm

Hovedkort chipset K8M800

Hovedkort produsent

Firmanavn Micro-Star International

Produkt informasjon http://www.msi.com.tw/program/products/mai...ro_mbd_list.php

BIOS nedlasting http://www.msi.com.tw/program/support/bios...pt_bos_list.php

info på hk

Lenke til kommentar

Gå til denne linken og last ned denne driveren:

VIA VT8237® SATA RAID Driver (For floppy driver)

VIA SATA RAID driver

1. Extract the file in the RAID folder and Copy all files to the floppy.

2. Press F6 to install driver through the floppy when booting and loading RAID function.

Når du starter windows xp installasjonen din, trykk F6 når du får beskjed om det, og bruk floppydisken du har laget fra driveren du lasted ned.

Det burde ordne biffen.

Lenke til kommentar

VIA SATA RAID driver

2. Press F6 to install driver through the floppy when booting and loading RAID function.

Når du starter windows xp installasjonen din, trykk F6 når du får beskjed om det, og bruk floppydisken du har laget fra driveren du lasted ned.

Det burde ordne biffen.

7887502[/snapback]

funker det å brenne det ut på en cd?

Eller kan ikke heller du gi meg en total noob guide har null peil på dette

Endret av Axzter
Lenke til kommentar

VIA SATA RAID driver

Det burde ordne biffen.

7887502[/snapback]

7887571[/snapback]

Han forklarte det vel på en grei måte, men på norsk blir det ca:

1. Pakk ut filene som ligger i "RAID" mappen i fila du lastet ned, og kopier dem til en diskett.

2. Trykk F6 når du blir bedt om det ("Press F6 to install 3rd party diskdriver" elns, begynnelsen av windowsinstallasjonen) og finn så driveren på disketten.

Har du ikke diskettstasjon, bør du låne en, husker ikke om man kan laste driverene fra CD. Prøv? :)

Endret av Caddy
Lenke til kommentar

VIA SATA RAID driver

Det burde ordne biffen.

7887502[/snapback]

7887571[/snapback]

Han forklarte det vel på en grei måte, men på norsk blir det ca:

1. Pakk ut filene som ligger i "RAID" mappen i fila du lastet ned, og kopier dem til en diskett.

2. Trykk F6 når du blir bedt om det ("Press F6 to install 3rd party diskdriver" elns, begynnelsen av windowsinstallasjonen) og finn så driveren på disketten.

Har du ikke diskettstasjon, bør du låne en, husker ikke om man kan laste driverene fra CD. Prøv? :)

7888161[/snapback]

:blush: det lå ingen raid mappe i zipen jeg lasta ned :p

edit:

her er alt som var i zipen

Endret av Axzter
Lenke til kommentar

Vil tro det er litt "knotete" å få det til med CD-rom, om det i det hele tatt er mulig.

Det enkleste er nok uansett å låne seg en floppydisk-stasjon, og gjøre det på den gamle måten.

Synd at det ikke er kommet noen bedre og enklere løsninger enn bruk av floppy under OS-installasjon, da det er mange som mangler dette foreldede mediumet på nye datamaskiner.

Lenke til kommentar

Du kan lage deg en egen Windows-cd der du integrerer SATA-driveren og legger inn alle kritiske oppdateringer fra Microsoft. Da har du en fullt oppdatert Windows-cd. Du slipper også å tenke mer på de SATA-driverne og floppy.

Anbefaler deg å gjøre følgende:

1:Last ned og installer Windows Updates Downloader.

2:Lengre ned på den siden jeg linket til ligger alle de kritiske oppdateringene til norsk-XP. Bruk Windows Updates Downloader og last de ned.

3:Sett inn den orginale Windows-cd'en din i maskinen. Kopier denne til skrivebordet.

4:Last ned og installer nLite.

5:Start nLite og sett språk til norsk. Nå er du klar til å lage din egen Windows-cd. nLite er enkelt å forstå,så dette får du lett til. Du kan også bruke nLite til å legge inn cd-keyen og navnet ditt ferdig slik at du slipper å skrive den inn under installasjonen.

OBS:Vær forsiktig med komponentfjerning. Fjern ikke noe som du er usikker på. Det kan gjøre at du får fullt av feilmeldinger eller en ubrukelig Windows-cd. ;)

Edit: Du finner også SATA-drivere på VIA sin egen driverside.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar
ja alt funka fint etter guiden din, helt til jeg skulle restarte pcen og få boota pcen med cden, der stoppa det, for det komm ikke opp slik "press any key to boot from cd"

:p det er litt leit

7892289[/snapback]

Du lagde en ISO og brant den på en cd?

Jeg bruker Nero Burning ROM til å brenne ISO'er.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar
ja alt funka fint etter guiden din, helt til jeg skulle restarte pcen og få boota pcen med cden, der stoppa det, for det komm ikke opp slik "press any key to boot from cd"

:p det er litt leit

7892289[/snapback]

Du lagde en ISO og brant den på en cd?

Jeg bruker Nero Burning ROM til å brenne ISO'er.

7892437[/snapback]

ja lagde isofil, og med andre rs så fikk jeg boota pcen med cden, men fant forsatt ingen disker, jeg prøvde og trykke f6 etterpå men funka dårlig det og!

må nokk låne meg en diskettstasjon

Lenke til kommentar

Jeg hadde et Asus A8V Deluxe hovedkort for en stund siden. Det kortet hadde VIA K8T800Pro chipsett som krever SATA-driver med floppy.

Jeg lagde en Windows-cd med nLite og det fungerte glimrende.

Etter det tok jeg bort floppyen fra maskinen og har ikke brukt den siden.

Kan du ha gjort en feil med integreringen av SATA-driveren?

Jeg har en misstanke om det. :hmm:

Lenke til kommentar
Jeg hadde et Asus A8V Deluxe hovedkort for en stund siden. Det kortet hadde VIA K8T800Pro chipsett som krever SATA-driver med floppy.

Jeg lagde en Windows-cd med nLite og det fungerte glimrende.

Etter det tok jeg bort floppyen fra maskinen og har ikke brukt den siden.

Kan du ha gjort en feil med integreringen av SATA-driveren?

Jeg har en misstanke om det.  :hmm:

7892746[/snapback]

jeg røska ut diskettstajonen fra gamlepcen min i kjelleren og la inn driver på en diskett og koblet herligdommen til pcen min, og da funka det endelig! tusen takk alle som har gitt gode råd! :love::love::love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...