Jack_Daniels Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 (endret) Hei har en samsung 250 gig sata 2 disk, med ntfs system, men når jeg kjører xp cden, så kommer ikke hden opp på plaseringer jeg kan instalere xp på!? what the fuck skal jeg gjøre? jeg har hørt at jeg skal floppye med det sier meg litt for mye! har ikke diskettstasjon, så hva nå, må få formatert den pcen, går saktere enn mor mi på 2 mil joggetur bare på en rs! skal på tg å må ha bra pc til cs compoen spiller med 50 fps ca i cs nå, så har ikke sjangs å bli med i cs compo uten formatering, hadde 100 fps for 1 mnd sia, så hjelp meg, er desperat nå! Endret 7. februar 2007 av Axzter Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Hvilket hovedkort har du? Lenke til kommentar
Jack_Daniels Skrevet 6. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2007 Hvilket hovedkort har du? 7887227[/snapback] Laster ned EVEREST, nå så hovedkortet kommer anymoment Lenke til kommentar
Jack_Daniels Skrevet 6. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2007 Felt Verdi Hovedkort egenskaper Hovedkort ID 63-1004-009999-00101111-040201-VIA_K8$1XXXX000_A6741VMS V3.3 100404 Hovedkort MSI K8MM-ILSR (MS-6741) Front side buss egenskaper Bus type AMD Hammer Virkelig klokkehastighet 200 MHz Effektiv klokkehastighet 200 MHz HyperTransport klokkehastighet 800 MHz Minne buss egenskaper Bus type DDR SDRAM Bus bredde 64-bit Virkelig klokkehastighet 164 MHz (DDR) Effektiv klokkehastighet 327 MHz Båndbredde 2618 MB/s Chipset buss egenskaper Bus type VIA V-Link Bus bredde 8-bit Virkelig klokkehastighet 67 MHz (QDR) Effektiv klokkehastighet 267 MHz Båndbredde 267 MB/s Hovedkort fysisk informasjon CPU sokler 1 Socket 754 Ekspansjons sokler 3 PCI, 1 AGP, 1 CNR RAM sokler 2 DDR DIMM Integrerte Enheter Audio, Video, LAN, IEEE-1394 Form faktor Micro ATX Hovedkort størrelse 240 mm x 240 mm Hovedkort chipset K8M800 Hovedkort produsent Firmanavn Micro-Star International Produkt informasjon http://www.msi.com.tw/program/products/mai...ro_mbd_list.php BIOS nedlasting http://www.msi.com.tw/program/support/bios...pt_bos_list.php info på hk Lenke til kommentar
Ballmenace Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Gå til denne linken og last ned denne driveren: VIA VT8237® SATA RAID Driver (For floppy driver) VIA SATA RAID driver1. Extract the file in the RAID folder and Copy all files to the floppy. 2. Press F6 to install driver through the floppy when booting and loading RAID function. Når du starter windows xp installasjonen din, trykk F6 når du får beskjed om det, og bruk floppydisken du har laget fra driveren du lasted ned. Det burde ordne biffen. Lenke til kommentar
Jack_Daniels Skrevet 6. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2007 (endret) Gå til denne linken og last ned denne driveren: VIA VT8237® SATA RAID Driver (For floppy driver) VIA SATA RAID driver1. Extract the file in the RAID folder and Copy all files to the floppy. 2. Press F6 to install driver through the floppy when booting and loading RAID function. Når du starter windows xp installasjonen din, trykk F6 når du får beskjed om det, og bruk floppydisken du har laget fra driveren du lasted ned. Det burde ordne biffen. 7887502[/snapback] funker det å brenne det ut på en cd? Eller kan ikke heller du gi meg en total noob guide har null peil på dette Endret 6. februar 2007 av Axzter Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 (endret) Gå til denne linken og last ned denne driveren: VIA VT8237® SATA RAID Driver (For floppy driver) VIA SATA RAID driver1. Extract the file in the RAID folder and Copy all files to the floppy. 2. Press F6 to install driver through the floppy when booting and loading RAID function. Når du starter windows xp installasjonen din, trykk F6 når du får beskjed om det, og bruk floppydisken du har laget fra driveren du lasted ned. Det burde ordne biffen. 7887502[/snapback] funker det å brenne det ut på en cd? Eller kan ikke heller du gi meg en total noob guide har null peil på dette 7887571[/snapback] Han forklarte det vel på en grei måte, men på norsk blir det ca: 1. Pakk ut filene som ligger i "RAID" mappen i fila du lastet ned, og kopier dem til en diskett. 2. Trykk F6 når du blir bedt om det ("Press F6 to install 3rd party diskdriver" elns, begynnelsen av windowsinstallasjonen) og finn så driveren på disketten. Har du ikke diskettstasjon, bør du låne en, husker ikke om man kan laste driverene fra CD. Prøv? Endret 6. februar 2007 av Caddy Lenke til kommentar
Jack_Daniels Skrevet 7. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2007 (endret) Gå til denne linken og last ned denne driveren: VIA VT8237® SATA RAID Driver (For floppy driver) VIA SATA RAID driver1. Extract the file in the RAID folder and Copy all files to the floppy. 2. Press F6 to install driver through the floppy when booting and loading RAID function. Når du starter windows xp installasjonen din, trykk F6 når du får beskjed om det, og bruk floppydisken du har laget fra driveren du lasted ned. Det burde ordne biffen. 7887502[/snapback] funker det å brenne det ut på en cd? Eller kan ikke heller du gi meg en total noob guide har null peil på dette 7887571[/snapback] Han forklarte det vel på en grei måte, men på norsk blir det ca: 1. Pakk ut filene som ligger i "RAID" mappen i fila du lastet ned, og kopier dem til en diskett. 2. Trykk F6 når du blir bedt om det ("Press F6 to install 3rd party diskdriver" elns, begynnelsen av windowsinstallasjonen) og finn så driveren på disketten. Har du ikke diskettstasjon, bør du låne en, husker ikke om man kan laste driverene fra CD. Prøv? 7888161[/snapback] det lå ingen raid mappe i zipen jeg lasta ned edit: her er alt som var i zipen Endret 7. februar 2007 av Axzter Lenke til kommentar
Ballmenace Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 funker det å brenne det ut på en cd? Vil tro det er litt "knotete" å få det til med CD-rom, om det i det hele tatt er mulig. Det enkleste er nok uansett å låne seg en floppydisk-stasjon, og gjøre det på den gamle måten. Synd at det ikke er kommet noen bedre og enklere løsninger enn bruk av floppy under OS-installasjon, da det er mange som mangler dette foreldede mediumet på nye datamaskiner. Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 (endret) 7888161[/snapback] det lå ingen raid mappe i zipen jeg lasta ned edit: her er alt som var i zipen 7888722[/snapback] Så prøv å lese "Via makedisk.txt" .... Edit: Quoteparty.... Endret 7. februar 2007 av Caddy Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 (endret) Du kan lage deg en egen Windows-cd der du integrerer SATA-driveren og legger inn alle kritiske oppdateringer fra Microsoft. Da har du en fullt oppdatert Windows-cd. Du slipper også å tenke mer på de SATA-driverne og floppy. Anbefaler deg å gjøre følgende: 1:Last ned og installer Windows Updates Downloader. 2:Lengre ned på den siden jeg linket til ligger alle de kritiske oppdateringene til norsk-XP. Bruk Windows Updates Downloader og last de ned. 3:Sett inn den orginale Windows-cd'en din i maskinen. Kopier denne til skrivebordet. 4:Last ned og installer nLite. 5:Start nLite og sett språk til norsk. Nå er du klar til å lage din egen Windows-cd. nLite er enkelt å forstå,så dette får du lett til. Du kan også bruke nLite til å legge inn cd-keyen og navnet ditt ferdig slik at du slipper å skrive den inn under installasjonen. OBS:Vær forsiktig med komponentfjerning. Fjern ikke noe som du er usikker på. Det kan gjøre at du får fullt av feilmeldinger eller en ubrukelig Windows-cd. Edit: Du finner også SATA-drivere på VIA sin egen driverside. Endret 7. februar 2007 av Morten K Lenke til kommentar
*Tronaldo* Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Godt forklart, Morten K! *Tronaldo* Lenke til kommentar
Jack_Daniels Skrevet 7. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2007 ja alt funka fint etter guiden din, helt til jeg skulle restarte pcen og få boota pcen med cden, der stoppa det, for det komm ikke opp slik "press any key to boot from cd" det er litt leit Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 (endret) ja alt funka fint etter guiden din, helt til jeg skulle restarte pcen og få boota pcen med cden, der stoppa det, for det komm ikke opp slik "press any key to boot from cd" det er litt leit 7892289[/snapback] Du lagde en ISO og brant den på en cd? Jeg bruker Nero Burning ROM til å brenne ISO'er. Endret 7. februar 2007 av Morten K Lenke til kommentar
Jack_Daniels Skrevet 7. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2007 ja alt funka fint etter guiden din, helt til jeg skulle restarte pcen og få boota pcen med cden, der stoppa det, for det komm ikke opp slik "press any key to boot from cd" det er litt leit 7892289[/snapback] Du lagde en ISO og brant den på en cd? Jeg bruker Nero Burning ROM til å brenne ISO'er. 7892437[/snapback] ja lagde isofil, og med andre rs så fikk jeg boota pcen med cden, men fant forsatt ingen disker, jeg prøvde og trykke f6 etterpå men funka dårlig det og! må nokk låne meg en diskettstasjon Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Jeg hadde et Asus A8V Deluxe hovedkort for en stund siden. Det kortet hadde VIA K8T800Pro chipsett som krever SATA-driver med floppy. Jeg lagde en Windows-cd med nLite og det fungerte glimrende. Etter det tok jeg bort floppyen fra maskinen og har ikke brukt den siden. Kan du ha gjort en feil med integreringen av SATA-driveren? Jeg har en misstanke om det. Lenke til kommentar
Jack_Daniels Skrevet 7. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2007 Jeg hadde et Asus A8V Deluxe hovedkort for en stund siden. Det kortet hadde VIA K8T800Pro chipsett som krever SATA-driver med floppy.Jeg lagde en Windows-cd med nLite og det fungerte glimrende. Etter det tok jeg bort floppyen fra maskinen og har ikke brukt den siden. Kan du ha gjort en feil med integreringen av SATA-driveren? Jeg har en misstanke om det. 7892746[/snapback] jeg røska ut diskettstajonen fra gamlepcen min i kjelleren og la inn driver på en diskett og koblet herligdommen til pcen min, og da funka det endelig! tusen takk alle som har gitt gode råd! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå